מחצית מהארגונים חוששים שמדינה תבצע מתקפות סייבר נגדם; החשודה העיקרית: סין

מדינת הענק היא בעלת יכולות מתקפות הסייבר הטובות ביותר בעולם, הרבה לפני ארצות הברית - כך עולה מממצאי סקר שנערך בקרב משתתפי כנס אבטחת המידע של RSA ● מנהל המחקר של nCircle, שביצעה את הסקר עבור RSA, אמר ש-"ארגונים רבים מצויים בהכחשה" וטען שפוטנציאל הפגיעה של בארגונים על ידי טרור מדינתי גבוה בהרבה משמעריכים בהם ● לדבריו, "אני מופתע מהרמה הנמוכה של הפרנויה בקרב מקצועני אבטחת המידע בארגונים"

כמחצית מהעסקים חוששים שמדינה עלולה לתקוף אותם קיברנטית וכמחצית מהם מעריכים שמקור המתקפה עלול להיות בסין, שכן לדבריהם, מדינת הענק היא המדינה בעלת יכולות מתקפות הסייבר הגבוהות ביותר בעולם – כך על פי סקר שנערך בקרב מאות משתתפי כנס אבטחת המידע RSA 2013. הסקר נערך על ידי חברת אבטחת המידע nCircle.

לפי הממצאים, כמעט מחצית ממשתתפי הכנס (48%) מעריכים שסין היא המדינה בעלת יכולות הטרור הקיברנטי הטובות ביותר – הרבה מעל ארצות הברית, שרק שליש מהמשתתפים העריכו שהיכולות הטובות ביותר בתחום זה מצויות בידיה.

"ארגונים רבים מצויים בהכחשה", אמר טים קיניני, מנהל המחקר של  nCircle. לדבריו, "מספר הארגונים שהם יעדים פוטנציאליים למתקפות סייבר בחסות מדינה כנראה גבוה בהרבה מ-50%, כיוון שאם התוקפים לא יצליחו לפרוץ לארגון עצמו, הם יגיעו אליו דרך שותפים וספקים. בכנות, אני מופתע מהרמה הנמוכה של הפרנויה בקרב מקצועני אבטחת המידע בארגונים".

הוא ציין את הניסיונות של הסינים, שחלקם הצליח, לחדור לאתרי אינטרנט של חברות אמריקניות ואמר, כי יש פער בין השיקוף התקשורתי של מדינות שפועלות בעולם הסייבר לבין מה שקורה בפועל. לדבריו, "המציאות היא שמדינות שהן באמת טובות ביכולות מתקפות הסייבר שלהן לא עושות את החדשות, כי הן לא ייתפסו. נראה שלסין יש מספר גדול של חיילי סייבר, אבל אין לנו דרך להעריך זאת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים