גוגל החלה לבחון שירות חדש של אספקת מוצרים בו ביום

השירות החדש, המכונה Shopping Express, מסייע לסוחרים מקומיים למכור מוצרים באינטרנט, תוך שהם מציעים לקונים אספקה ביום הרכישה ● המהלך מייצג ניסיון נוסף של ענקית החיפוש להעמיק את החדירה לטריטוריות של ענקית הסחר האלקטרוני אמזון וענקית המכירות הפומביות אי-ביי

עליבאבא מתרחבת בתחום הסחר האלקטרוני בדרום-מזרח אסיה

גוגל (Google) החלה בשבועות האחרונים לבחון שירות חדש לקמעונאים שבמסגרתו מוצעת אספקה של מוצרים בו ביום. המהלך מייצג ניסיון נוסף של ענקית החיפוש להעמיק את החדירה לטריטוריות של ענקית הסחר האלקטרוני אמזון (Amazon) וענקית המכירות הפומביות אי-ביי (eBay).

השירות החדש, המכונה Shopping Express, מסייע לסוחרים מקומיים למכור מוצרים באינטרנט, תוך שהם מציעים לקונים אספקה בו ביום – כך על פי מקור יודע דבר שביקש לשמור על עילום שם, משום שהמבחנים מצויים בשלבים ראשונים. הסוחרים עצמם, או גוגל, אינם צריכים לטפל במשלוחים.

השירות מנוהל על ידי טום פלואוס, מנהל מוצר בגוגל, בעל ניסיון של יותר מעשור בחוויית סחר אלקטרוני. על פי המקור, המבחנים מתמקדים באזור המפרץ של סן פרנסיסקו ומתנהלים מזה חודש לפחות.

בגוגל לא החליטו עדיין כיצד לחייב תמורת השירות. אחת האפשרויות הנשקלות היא מנוי שנתי, כפי שמציעים באמזון תמורת סכום של 79 דולרים. אפשרות אחרת שנשקלת היא חיוב תמורת כל רכישה בנפרד.

Shopping Express הוא עדות נוספת לשאיפה של גוגל להעמיק את החדירה לתחום הסחר האלקטרוני, תוך הקמה של שוק מקוון, שמקשר בין סוחרים לבין צרכנים. זהו מודל עסקי שזוכה להצלחה רבה בארצות הברית, כפי שמוכיחות אי-ביי ואמזון.

"גוגל חייבת שוק מקוון", אמר סקוט ווינגו, מנכ"ל חברת ChannelAdvisor, שמסייעת לסוחרים להגביר את המכירות באינטרנט. "זהו צעד נוסף בכיוון זה". יצוין שאחת המשקיעות ב-ChannelAdvisor היא אי-ביי.

גם פעילות השוק המקוון של אמזון התרחבה מאוד בשנים האחרונות וכיום אחראית פעילות זו לחלק ניכר מהגידול בהכנסות וברווחים של החברה. כתוצאה מההצלחה מעדיפים רבים לחפש מוצרים באמזון ולא בגוגל – וזהו איום נוסף על הדומיננטיות של גוגל בתחום החיפוש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים