גוגל: ה-FBI מבקש מאיתנו מדי שנה מידע על אלפי משתמשים

הבקשות נעשה בשיטה שנויה במחלוקת המכונה "מכתבי ביטחון לאומי" ומאפשרת לקבל מידע על משתמשים ללא צו של בית משפט ● בשנה שעברה קיבלה גוגל בקשות למידע על בין 1,000 ל-1,999 משתמשים ואילו שנת השיא הייתה 2010, אז מספר המשתמשים עליהם נתבקשה גוגל לספק מידע היה לפחות 2,999

ה-FBI מבקש מגוגל (Google) מדי שנה מידע על אלפי חשבונות של משתמשים, וב-2012 עלה מספרם על 1,000 – כך מסרה אמש (ג') ענקית החיפוש.

הבקשות של ה- FBI נעשות במסגרת הליך שנוי במחלוקת המכונה "מכתבי ביטחון לאומי" ("national security letter" או NSL). הליך זה מאפשר לממשל לחייב חברות למסור מידע ללא צו. המידע יכול לכלול נתונים פיננסיים, פרטים על שיחות טלפון או נתוני גלישה באינטרנט. גוגל היא החברה הראשונה שחושפת את השימוש שעושה הממשל האמריקני במכתבי ביטחון לאומי כדי לקבל בחשאי מידע על אנשים.

על פי הנתונים שפרסמה גוגל, ב-2012 עמד מספר המכתבים שהתקבלו על 0 עד 999. ה-FBI ביקש בהם לקבל מידע על 1,000 עד 1,999 משתמשים. הבקשות מתקבלות לפחות מאז 2009, כאשר שנת השיא הייתה 2010, שבה ביקשו ב-FBI לקבל מידע על 2,999 משתמשים לפחות.

"אנחנו מעדיפים לדווח על טווח מספרי ולא לנקוב במספרים מדויקים", הסביר ריצ'רד סלגדו, מנהל משפטי בגוגל, בהודעה שפרסם בבלוג. "הסיבה לכך היא הרצון שלנו להרגיע חששות שהעלו אנשי ה-FBI, משרד המשפטים וסוכנויות נוספות, שטענו שאם ננקוב במספרים מדויקים אנחנו עלולים להסגיר מידע על היקף החקירות".

כאשר מתקבלת בגוגל בקשה למידע על משתמשים, החברה מודיעה על כך למשתמשים רק "במידת הצורך, אלא אם הדבר נדרש על פי חוק או צו של בית משפט", נכתב בהודעת החברה. בגוגל בודקים את הבקשה ומוסרים מידע רק בהיקף הנדרש ובהתאם לסמכות שמייצגת הבקשה. "בחלק מהמקרים אנו עשויים לסרב לבקשה או לנסות לצמצם את היקפה", על פי החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים