ממשלת סין מביעה דאגה מהתלות הגוברת של היצרניות המקומיות במערכות אנדרואיד

היצרניות הסיניות של המכשירים הניידים מפתחות "תלות רבה" במערכות אנדרואיד, מה שמעורר סוגיות של תמלוגים על רישוי פטנטים או סיכונים משפטיים אחרים, נכתב במסמך עמדה שפרסם המשרד לתעשייה וטכנולוגיות מידע של ממשלת סין ● עוד נטען במסמך שאם החברות הסיניות יופלו על ידי גוגל עלולה החברה האמריקנית לעכב שיתוף של קוד מקור או לחתום על הסכמים עם חברות אחרות, שיגבילו את החברות הסיניות

היצרניות של המכשירים הסלולריים בסין מפתחות תלות רבה מדי במערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google) – דבר שמעורר חשש בקרב הרשויות הסיניות מפני סיכונים משפטיים הקשורים לפטנטים וכן הפליה על ידי גוגל. הדברים עולים ממסמך עמדה שפרסם אתמול (ג') המשרד לתעשייה וטכנולוגיות מידע של ממשלת סין.

במסמך צוין, כי היצרניות הסיניות של המכשירים הניידים מפתחות "תלות רבה" במערכות אנדרואיד, מה שמעורר סוגיות של תמלוגים על רישוי פטנטים או סיכונים משפטיים אחרים. "הקוד הפתוח אינו פוטר בהכרח מתשלום. כך, למשל, תבעה אורקל (Oracle) את גוגל על הפרת זכויות בפטנטים במערכות אנדרואיד, בעוד שמיקרוסופט (Microsoft) מקבלת תמלוגים מ-HTC ומסמסונג (Samsung) על רישוי פטנטים", נכתב במסמך העמדה.

מלבד הסיכונים הקשורים בפטנטים, במשרד חוששים מפני השליטה המלאה של גוגל בטכנולוגיות הליבה ובמפת הדרכים לפיתוח של מערכות אנדרואיד. במסמך העמדה נטען שאם החברות הסיניות יופלו על ידי גוגל עלולה החברה האמריקנית לעכב שיתוף של קוד מקור או לחתום על הסכמים עם חברות אחרות, שיגבילו את החברות הסיניות.

עם זאת, במשרד מודים שהקוד הפתוח מסייע מאוד לחברות הסיניות לפתח מערכת אקולוגית משלהן ומפחית עבורן חסמים בכל הקשור לפיתוח של מערכת הפעלה סלולרית. הקוד הפתוח קיצר עבורן את עקומת הלמידה של הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בעולם ואפשר להן לשדרג במהירות את המכשירים שהן מציעות.

במשרד הוסיפו וציינו שיצרניות הסלולר הסיניות, ובהן Yulong, חוואווי (Huwawi), לנובו (Lenovo) ו-ZTE, הצליחו השנה בראשונה לעקוף את היצרניות הזרות ולהגיע לנתח שוק גדול מזה שלהן. בממשלת סין מעודדים את החברות המקומיות לפתח חלופות מקומיות לטכנולוגיות הזרות וכתוצאה מכך פותחו כבר בסין שרתים מתקדמים ושבבים על בסיס ידע מקומי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים