יבמ תבסס את פתרונות הענן שלה, שפותחו בחיפה, על תקן פתוח וקוד מקור פתוח

כשלב ראשון השיקה החברה מוצרים ושירותים חדשים המבוססים על תקני OpenStack בקוד מקור פתוח ● מיבמ נמסר, כי הצעד החדש נועד להבטיח שעסקים שמאמצים כלים ופתרונות בסביבת ענן לא יוגבלו בבחירת הספקים עימם יעבדו ולא יהיו נעולים לסביבת פתרונות של יצרן בודד

יבמ (IBM) הודיעה, כי תבסס מעתה את כל השירותים וכלי התוכנה שהיא מציעה בתחום מיחשוב הענן ובאמצעות סביבת ענן על ארכיטקטורת הענן הפתוחה, בסביבת קוד מקור פתוח. מהחברה נמסר שהצעד החדש נועד להבטיח שעסקים שמאמצים כלים ופתרונות בסביבת ענן לא יוגבלו בבחירת הספקים עימם יעבדו ולא יהיו נעולים לסביבת פתרונות של יצרן בודד.

כשלב ראשון במהלך השיקה יבמ בכנס 2013 Pulse, שמתקיים השבוע בלאס ווגאס, מוצרים ושירותים חדשים המבוססים על תקני OpenStack בקוד מקור פתוח. על פי הענק הכחול, המוצרים הללו מאיצים ומפשטים את תהליכי הניהול של מיחשוב הענן ברמה כלל ארגונית. מדובר במכלול מקיף של טכנולוגיות ליבה המאפשרות לבנות שירותי ענן כלל-ארגוניים, שניתנים לתפעול בסביבה היברידית שמשלבת ענן ציבורי ופרטי.

מעבדות המחקר של יבמ בחיפה נוטלות חלק מרכזי בפיתוח טכנולוגיות הענן החדשות. צוות החוקרים, בהובלת ד"ר ירון וולפסטל, ראש תחום תשתיות מיחשוב במעבדת המחקר של יבמ בישראל, היה מהראשונים שזיהה את הפוטנציאל הגלום בתקן פתוח זה. עוד ב-2010 החלו המעבדות של יבמ בחיפה בפרויקט לפיתוח תשתית ענן חכמה תוך שימוש בטכנולוגיה הפתוחה הזאת, במסגרת תוכנית המו"פ השביעית של האיחוד האירופי. הכלים המפותחים בחיפה ישולבו עוד השנה, בין השאר, בסביבת טיבולי (Tivoli) של יבמ לניהול מיחשוב ענן.

לדברי ד"ר וולפסטל, "העבודה בפרויקט הזה סייעה למעבדה בחיפה לפתח מומחיות ונכסי ידע שבעזרתם אנחנו תורמים למערך המוצרים והשירותים של יבמ בתחום הענן, בשטחים רבים". הוא ציין ש-"ההיסטוריה מוכיחה, כי שימוש בקוד מקור פתוח והקפדה על תקנים פתוחים מניבים יתרונות ברורים מבחינתם של משתמשי הקצה ומהווים זרז לחדשנות. ממש כשם שתקנים וקוד מקור פתוח חוללו מהפכה בעולם הווב ועם הולדת הלינוקס (Linux), כך ישפיע תקן OpenStack על התקדמות עולם הענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים