הפרלמנט האירופי יצביע בשבוע הבא על חוק שיאסור על תכנים פורנוגרפיים באינטרנט

ההצעה מבקשת לאסור על הפצת תכנים פורנוגרפיים באמצעי המדיה השונים, ובכלל זה ברשת, כדי להגן על זכויות המגדרים השונים - ובמיוחד הנשים ● מבקרי החוק המוצע טוענים, כי אם תתקבל, היא תפגע בחופש הביטוי של חצי מיליארד אזרחי האיחוד

עיסוי אירוטי? זנות - לפי בית המשפט. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

האם יהיה אסור בקרוב להפיץ תכנים פורנוגרפיים באינטרנט באירופה? חברי הפרלמנט האירופי עומדים להצביע ביום ג' הקרוב על הצעת חוק שבין השאר תאסור בצורה גורפת על כל תוכן פורנוגרפי, בכל צורות המדיה – ובכלל זה ברשת, שהפכה בשנים האחרונות פלטפורמה פופולרית להפצת תמונות וסרטים פורנוגרפיים. אם יתקבל החוק, תהיה בכך משום פגיעה חמורה, לדעת רבים, בחופש הביטוי ב-27 המדינות החברות באיחוד האירופי.

הצעת החוק, המכונה "מניעת סטריאוטיפים מגדריים באיחוד האירופי", נועדה, על פי דברי ההסבר הנלווים אליה, להגן על זכויות המגדרים השונים – ובעיקר על זכויות הנשים. זאת, בשל "נטייה גוברת להציג נשים לבושות בצורה פרובוקטיבית, בתנוחות מיניות".

עוד צוין בדברי ההסבר, כי הפורנוגרפיה הופכת למיינסטרים "וחודרת לחיי היום יום כרכיב תרבותי מקובל ואוניברסלי, במקרים רבים תוך אידיאליזציה שלה".

אולם, כאמור, יש מי שחוששים שאם יתקבל החוק, ייפגע בצורה קשה חופש הביטוי של חצי מיליארד האזרחים של האיחוד האירופי. כריסטיאן אנגסטרום, חבר בפרלמנט האירופי מטעם מפלגת הפיראטים, ציין בהודעה שכתב בבלוג, כי "השטן מצוי בפרטים" והזהיר שהנוסח החדש להצעה המקורית משנת 1997 עלול להוביל ל-"נקיטת אמצעים סטטוטוריים למניעת פורנוגרפיה במדיה".

הצעת החוק הוגשה על ידי קרטיקה תמרה ליוטרד, חברת הפרלמנט האירופי מטעם המפלגה הסוציאליסטית, בסוף השנה שעברה. בין הסעיפים השונים קוראת ההצעה לאיסור גורף על פורנוגרפיה "בכל צורות המדיה", ומציינת במפורש שהכוונה גם לאינטרנט.

להערכת אנגסטרום, האיסור, אם יתקבל, יחול על אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות, דואר אלקטרוני ואף תמונות שיעלו אזרחי האיחוד האירופי. עם זאת, הנוסח המדויק של הצעת החוק עדיין נתון לפרשנויות שונות, וייתכן שעד להצבעה הסופית על החוק ישונה הנוסח, או שהסעיף המתייחס לפורנוגרפיה יוסר כליל מההצעה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. א.ה.

    אין קשר בין הכתבה לבין המציאות. הפרלמנט האירופי יצביע על דו"ח בנושא. גם אם הדו"ח יתקבל - זה לא חוק. זאת סך הכל הצהרה שקוראת לאיחוד ולמדינות להעביר חוק. אין לזה משמעות חוקית.

אירועים קרובים