תוכן שיווקי

לקראת אירוע | סיני ברקת, אינטל ישראל: "הממשק אדם-מכונה צריך לכלול 3 היבטים – טבעי, אינטואיטיבי וחושי"

לקראת הכנס השנתי של לשכת מנתחי מערכות המידע בישראל, יום ב', 11.3.13

07/03/2013 13:55

מאת הילל יוסף

"לא הרבה השתנה ברמת הקלט במחשב האישי מאז הוצאו הדגמים הראשונים לשוק, לפני שניים וחצי עשורים. יש עכבר, מקלדת וכעת יש גם מסכי מגע. הדור הבא של הממשק אדם-מכונה צריך לכלול שלושה היבטים: עליו להיות טבעי, אינטואיטיבי וחושי , באופן שיאפשר למשתמש להיטמע ולחוש חלק מהתהליך ולא נפרד ממנו", כך אמר סיני ברקת, מנכ"ל זרוע השיווק והמכירות, אינטל ישראל. ברקת דיבר לקראת הכנס השנתי של לשכת מנתחי מערכות מידע, שייערך ביום ב' הקרוב, ה-11.3, במרכז הכנסים אבניו, קרית שדה התעופה. ברקת ידבר באירוע על עיצוב פני העתיד במליאת הפתיחה של האירוע.

"הרבה לא השתנה מאז ה-PC הראשון", אמר ברקת, "כל אמצעי הקלט הם חד-מימדיים או דו-מימדיים. אנו באינטל היום מפתחים ממשקי אדם-מכונה, אשר צפויים לחולל מהפכה. ממשקים אלה יהיו בחלקם תלת-מימדיים או פועלים על בסיס קול או זיהוי פנים. מה שאנו מפתחים היום זה Perceptual Computing, מיחשוב תפישתי. מיחשוב זה גורס כי הממשק של האדם מול המכונה צריך להיות טבעי, אינטואיטיבי ו-Immersive, משמע כזה המאפשר למשתמש להיות חלק מהחוויה. המשתמש מדמה לחשוב כי הוא חלק מהחוויה שמתרחשת על המסך".

במרכז הפיתוח בחיפה עובד בימים אלה צוות בראשות מולי אדן, נשיא אינטל ישראל, בנושא המחשוב התפיסתי, כי העתיד הוא בממשקים הטבעיים. "אנו רוצים חוויה אינטואיטיבית, שתאפשר ליותר אנשים להשתמש במיחשוב. אנחנו משתמשים ב-'אמצעי הקלט', החושים הטבעיים שלנו – העיניים, האוזניים ולחושי מגע וקול ומעדיפים שהמחשב יתאים את עצמו אלינו ולא שאנחנו נתאים את עצמנו למחשב. זיהוי קולי או מחוות ידיים הם הרבה יותר אינטואיטיביים ולכן אנו מכנים זאת 'מיחשוב תפיסתי', כי הוא מאפשר שימוש בחושים בצורתם הבסיסית ביותר".

לדברי ברקת, "יצאנו כבר עם SDK, ערכת פיתוח למפתחים, אשר מפתחים יישומים ומשחקים שמשתמשים באותם מנועים שאנו מפתחים. עם זאת, הצענו להם מספר אפליקציות בסיסיות כדי להדגים את היכולות של הטכנולוגיה ומשם יכל לקחת אותה כל אחד לפי דמיונו ואפשרויותיו. ערכת הפיתוח כוללת מצלמה תלת-מימדית, שהיום היא חיצונית למחשב. גורמים בשוק העריכו כי בקצב בו הטכנולוגיה מתקדמת, סביר להניח שהיא בקרוב תהיה חלק מגוף המחשב".

ברקת סיים בצטטו את אלן קיי, מראשוני העובדים ב-HP ובאפל, שאמר כי "הדרך הטובה ביותר לנבא את העתיד היא להמציא אותו". לדברי ברקת, "וזה מה שאנחנו באינטל עושים הלכה למעשה".

לרישום לכנס: מחלקת האירועים של אנשים ומחשבים, טל. 03-7330777 | אתר הכנס

אירועים קרובים