גוגל תפטר 1,200 עובדי מוטורולה מוביליטי נוספים

הפיטורים, שמקיפים כ-10% מכוח העבודה של יצרנית הטלפונים, יתווספו לסבב הפיטורים הקודם, במסגרתו נשלחו הביתה כ-4,000 עובדים ● ההנהלה: "העלויות שלנו גבוהות מדי, אנו פועלים בשווקים שבהם אנחנו לא תחרותיים ואנחנו מפסידים כסף"

מוטורולה

גוגל (Google) תפטר 1,200 עובדים נוספים ממוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility), המהווים 10% מכוח העבודה שלה – נוסף על 4,000 העובדים שפיטרה לפני כחצי שנה. ענקית האינטרנט שואפת להחזיר לרווחיות את יצרנית הטלפונים הסלולריים המקרטעת – הן על ידי צמצומים והן על ידי יצירת יותר דגמי סמארטפונים ופחות מכשירי סלולר פשוטים.

הפיטורים יתרחשו בקרב עובדי החברה בארצות הברית, בסין ובהודו, ולפי אי-מייל שהפיצה ההנהלה בקרב העובדים, "אנו מאוד אופטימיים בקשר למוצרים החדשים שנמצאים בהליכי ייצור, אך עדיין יש מולנו אתגרים. העלויות שלנו גבוהות מדי, אנו פועלים בשווקים שבהם אנחנו לא תחרותיים ואנחנו מפסידים כסף".

גוגל רכשה את מוטורולה מוביליטי בשנה שעברה תמורת 12.5 מיליארד דולרים – הרכישה הגדולה ביותר שלה אי פעם – מתוך כוונה להשתמש ב-"אוצר" הפטנטים של מוטורולה מוביליטי כדי להתגונן מול תביעות משפטיות התוקפות את פלטפורמת האנדרואיד (Android) שלה, ולהתרחב לתחומים נוספים מעבר לעסקי התוכנה שלה. הרכישה עוררה דאגות בוול סטריט, שם חששו מכך שגוגל נכנסת לעסקים ששולי הרווח בהם נמוכים הרבה יותר מעסקיה הרגילים.

לאחר השלמת העסקה, העבירה גוגל כמה מנהלים בכירים ומנהלי מוצר שיסייעו בניהול מוטורולה מוביליטי, בתקווה לייצר מוצרים שיתחרו מול אלה של אפל (Apple) וסמסונג (Samsung). במקביל, אף התחייבה גוגל שלא להעדיף את מוטורולה על פני יצרניות אחרות שמייצרות גם הן מכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד של החברה.

בתוך כך, הודיע דובר החברה, כי במסגרת הקיצוצים בעלויות, מוטורולה מוביליטי משהה עד לזמן לא ידוע את פעילותה במפעלה לייצור טלפונים סלולריים בהודו, ותפטר שם 76 עובדים. הוא לא ציין בהודעתו את המספר הכולל של הפיטורים בהודו, ואף לא פירט באשר לפיטורים נוספים במדינה. לדבריו, מוטורולה מוביליטי השהתה את הייצור במפעל שבקרבת צ'נאי, עיר נמל בדרום מזרח הודו, כבר בסוף פברואר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים