הצעת חוק בארה"ב: לאסור במוסדות חינוך על שימוש בשירותי ענן האוספים מידע לשימוש מסחרי

חברה או אדם שירצו לספק שירותי מיחשוב ענן למוסדות חינוך ישתמשו בנתונים שנאספים מהתלמידים רק לצורך מתן השירות הממוחשב למוסדות - ולא יעשו במידע זה שימוש לכל מטרה מסחרית, כך לפי הצעת חוק שהוגשה במסצ'וסטס ● מיקרוסופט הביעה תמיכה בהצעה: "אין למכור את הפרטיות של התלמידים שלנו למרבה במחיר"

הצעת חוק חדשה בארה"ב דורשת למנוע שימוש בשירותי ענן או יישומים אחרים במוסדות חינוך אם הם אוספים מידע אודות המשתמשים למען שימוש מסחרי. הצעת החוק, שהועלתה במדינת במדינת מסצ'וסטס על ידי קרלו בזיל, המייצג את אזור דאון-טאון בוסטון, יכולה להוביל לכך שהמדינה לא תאשר למוסדות החינוך להשתמש ביישומים דוגמת גוגל אפ'ס (Google Apps) בטווח הגילים של גן ועד כיתה י"ב. על פי הצעת החוק, חברה או אדם שירצו לספק שירותי מיחשוב ענן למוסדות חינוך במדינה, ישתמשו בנתונים שנאספים מהתלמידים רק לצורך מתן השירות הממוחשב למוסדות, ולא יעשו במידע זה שימוש לכל מטרה מסחרית.

מיקרוסופט (Microsoft) הודיעה שהיא תומכת בהצעת החוק, תוך שהיא מציינת כי מדובר ברצונה לעזור לילדים מפני פגיעה. "בתי ספר צריכים להבטיח שהם מציבים מגבלות ראויות לאיסוף מידע, ולהשתמש בפרקטיקות הטובות ביותר לבחירת ספקי שירות ענן", אמר רמקון אוונס, המנהל הטכנולוגי במיקרוסופט לענייני חינוך בארצות הברית. "ההגנה צריכה להיות על הפרטיות של התלמידים שלנו – ואין למכור אותה למי שמציע את המחיר הגבוה ביותר. פרטיות התלמידים אינה צריכה להיות מוצעת למכירה. נקודה".

נכון להיום, מכירות תוכנות הפרודוקטיביות בקופסה עדיין עולות על אלו שנמכרות כיישומי רשת, דוגמת היישומים שמציעה גוגל (Google), או זו של מיקרוסופט עצמה עם ערכת האופיס (Office) החדשה שלה, אופיס 365 (Office 365). עם זאת, יש לזכור שמזה תקופה ארוכה תומך הממשל האמריקני בהעברת רוב הוצאות ה-IT בתחום ליישומי רשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים