ד"ר עדי קפליוק, יו"ר פורום המנמ"רים בשלטון המקומי: "חשוב לפעול לשילוב מידע בין הרשויות המקומיות לממשלה"

"כבר שנים שאנחנו מנסים לשפר את היחסים עם ממשל זמין", אמר ד"ר קפליוק בכנס שערך הפורום, וקרא להשקיע בשיתוף הפעולה ● סיוון יחיאל, כפר ורדים: "אנחנו נמצאים בפתחה של שנה מאוד קשה" ● דפנה נוף, מרכז השלטון המקומי: "אתגרים רבים ניצבים בפני רשויות מקומיות ובראשם הטכנולוגיות הניידות והנגישות" ● פרופ' קרין נהון: "רשויות רבות, ובהן רשויות מקומיות, לא יודעות איך 'לאכול' את השינויים המהירים מאוד הנוצרים כתוצאה מהרשתות החברתיות"

"חשוב מאוד לפעול לשילוב מידע בין הרשויות המקומיות לממשלה. יש לבנות ממשקים בין מערכות מידע, כך שתהיה זהות בין המידע ברמה המקומית והממשלתית", כך אמר ד"ר עדי קפליוק, מנמ"ר עיריית גבעתיים ויו"ר פורום המנמ"רים בשלטון המקומי. לדבריו, "כבר שנים שאנחנו מנסים לשפר את היחסים עם ממשל זמין. יש להשקיע בשיתוף הפעולה בין מנמ"רים ברשויות המקומיות למנמ"רים בממשלה ולראש מטה התיקשוב הממשלתי, כרמלה אבנר. אני מקווה שהשנה יגבר שיתוף הפעולה ושזו תהיה שנה של פריצת דרך".

ד"ר קפליוק אמר את הדברים בכנס המנמ"רים בשלטון המקומי שנערך היום (א') ב-"מלון בטבע" שבקיבוץ הגושרים. הכנס, שהינו ההשתלמות השנתית של פורום מנהלי מערכות מידע ברשויות המקומיות, מופק בשיתוף עם מרכז ההדרכה בשלטון המקומי, ועוסק בהישגי השלטון המקומי בתחום מערכות המידע. בכנס משתתפים כ-130 מנמ"רים ועובדים בכירים בתחום מערכות המידע בשלטון המקומי, ובתערוכה הצמודה לו מציגים ספקים מהתחום.

"החלוץ הראשון בתחום הגברת המודעות לחשיבות מערכות המידע בשלטון המקומי היה ראש עיריית אריאל, רון נחמן ז"ל", אמר קפליוק. הוא היה ראש העיר הראשון שהגה את נושא 'העיר החכמה' ויישם אותה באריאל".

סיוון יחיאל, ראש מועצת כפר ורדיםסיוון יחיאל, ראש מועצת כפר ורדים, אמר באירוע כי "אנחנו נמצאים בפתחה של שנה מאוד קשה. במצב המאקרו הקיים, צפוי קיצוץ משמעותי בתקציבים, כולל באלו של השלטון המקומי. בניגוד למה שנהוג לחשוב, השלטון המקומי לא מקדש את החיסכון בתקציבים. אנחנו שואפים להשתמש בתקציבים כדי למקסם את השירות לאזרח. תחום מערכות המידע הוא התחום האידיאלי לשיפור השירות לתושב, אבל הטכנולוגיות הניידות החדשות דורשות קביעת מדיניות".

דפנה נוף, ראש מנהל ההדרכה במרכז השלטון המקומי, אמרה כי "רוב אוכלוסיית העולם תחיה בשנים הבאות באזורים עירוניים. אתגרים רבים ניצבים בפני רשויות מקומיות ובראשם הטכנולוגיות הניידות, הנגישות, ועוד".

דפנה נוף, ראש מנהל ההדרכה במרכז השלטון המקומיבמצב הנוכחי, אמרה נוף, "לכל דבר יש אפליקציה ומנועי החיפוש הופכים למנועי קבלת ההחלטות. בעולם כזה, למנמ"רים יש תפקיד אסטרטגי ומהותי ביצירת חדשנות ועמידה בתנאי תחרות. לעומת הממשלות שנעות לאט, וכפופות להגבלת חקיקה, ערים נעות מהר יותר, בין השאר הודות לשיתוף פעולה עם המגזר העסקי".

פרופ' קרין נהון, חוקרת באוניברסיטת וושינגטון ובאוניברסיטה העברית, דיברה על זרימת מידע ברשתות חברתיות. לדבריה, "אנחנו מנסים להתחקות מאחורי הקלעים אחר המתרחש ברשתות החברתיות, ולהבין את השפעתן על החברה ומגזריה השונים. רשויות רבות, ובהן רשויות מקומיות, לא יודעות איך 'לאכול' את השינויים המהירים מאוד הנוצרים כתוצאה מהרשתות החברתיות. הן מאתגרות אותן ברמה יומיומית. אמנם הרשתות החברתיות הן מקור פתוח ושקוף, אבל מאוד לא שיוויוני – ומתקיימים בו יחסי כוחות שחשוב להבין אותם".

פרופ' קרין נהון, חוקרת באוניברסיטת וושינגטון ובאוניברסיטה העבריתלדבריה, "ברגע שהמידע הופך שקוף, הוא מעמיד את הרשויות המקומיות במבחן. אבל אם יודעים להשתמש בשקיפות בצורה נכונה, זה עוזר מאוד לפקידים גם ברמה היומיומית. לשקיפות יש כוח לעקוף מוסדות מסורתיים. ובפרט את כלי התקשורת. הכוח שיוצרת השקיפות מביא לדרישה מרשויות לקחת אחריות. הן נדרשות לנקוט פעולות מעשיות ולהגיב במהירות וביעילות. תנסו לחשוב מה יקרה אם זעם ההמונים יופנה לכיוון הרשויות המקומיות. האם הן יכולות להתמודד עם זה ואיך הן יכולות להתמודד עם זה?".

המידע שהופץ על ידי וויקיליקס (Wikileaks), אמרה פרופ' נהון, "הוא דוגמה למה קורה כשרשות לא מפרסמת מידע בצורה שקופה. לכן, עדיף לשחרר את המידע ששייך לציבור ושאין עליו חיסיון, בדרך שהרשות בוחרת לפרסם אותו, ולא לאחר שזה נכפה עליה כשכבר אין דרך חזרה והנזק נעשה. כיום, ברוב המדינות המערביות, עיריות וממשלות משחררות מידע בזמן אמת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים