ארצות הברית: הממשלה תובעת ספאמרים סלולריים

ועדת הסחר האמריקנית התבייתה על 29 משווקים ששלחו 180 מיליון הודעות טקסט לא רצויות לצרכנים, וניסו באמצעותן לדלות מידע אישי עליהם באתרי אינטרנט מזויפים ● הוועדה הגישה שמונה תלונות - הן נגד שולחי ההודעות והן נגד בעלי האתרים שאליהם הופנו הצרכנים

ועדת הסחר האמריקנית (FTC) הודיעה בסוף השבוע, כי בכוונתה לנקוט אמצעים חריפים ולתבוע משווקים שלכאורה "מפגיזים" צרכנים במאות מיליוני הודעות ספאם לא רצויות למכשירי הסלולר שלהם, בתקווה שימסרו מידע אישי באתרי אינטרנט מזויפים. לפי ההודעה שפרסמה הוועדה, 29 המשווקים הנתבעים שלחו 180 מיליון הודעות טקסט לא רצויות לצרכנים, שמבטיחות כרטיסי מתנה בערך של אלף דולרים לרשתות ענק כמו בסט-ביי (Best Buy), טארגט (Target) ו-וולמארט (Walmart).

צרכנים שלחצו על הקישורים בהודעות, מצאו את עצמם בתוך תהליך מתוחכם ומבלבל שדרש מהם לספק מידע אישי רגיש, כמו מען למשלוח ובמקרים מסוימים גם מידע רפואי. בהמשך, נמכר המידע לחברות מצד שלישי לצורכי שיווק. לאחר שהזינו את המידע האישי, הופנו הצרכנים לאתר אחר, שבו נאמר להם שיקבלו כמה "הצעות" שיתאימו לכרטיסי המתנה שלהם. במקרים מסוימים, הצרכנים אולצו לחתום על 13 הצעות שונות, ואלה, בתורן, כללו רישום חוזר שבו נדרשו הצרכנים למסור מידע על כרטיסי אשראי. במקרים אחרים, נדרשו הצרכנים לשלוח בקשות לאשראי, שישפיעו על תקרות האשראי שלהם. צרכנים שהשלימו את כל ה-"הצעות", קיבלו הודעה שכדי לקבל את כרטיס המתנה המובטח, יהיה עליהם למצוא עוד שלושה אנשים שישלימו את ההצעות.

ועדת הסחר הפדראלית הגישה שמונה תלונות – הן נגד שולחי ההודעות והן נגד בעלי האתרים שאליהם הופנו הצרכנים. הוועדה אף השיתה קנסות על הספאמר הסדרתי פיל פלורה, שנאסר עליו לשלוח הודעות ספאם ב-2011 ונמצא שוב בין שולחי ההודעות. ה-FTC דורשת צווי מניעה נגד הנתבעים, שימנעו מן הנתבעים להמשיך בפעילותם המטעה והלא הוגנת. עוד טוענת ה-FTC, כי מפעילי האתרים הפרו את החוק בכך שלא דיווחו לצרכנים על כל התנאים הקשורים ל-"מתנה" החינמית, כולל האפשרות שייאלצו לשלוח כסף כדי לקבל את המתנה.

בהודעה שפרסמה ה-FTC צוין, כי הנתבעים ששלחו הודעות טקסט קיבלו תשלום על ידי המפעילים של אתרי ה-"מתנות", שהיו מבוססים על מספר הצרכנים שמסרו מידע. המפעילים, מצדם, זכו לקבל כסף על כל הצרכנים שהשלימו את תהליך הרישום ל-"הצעה". ועדת הסחר מגישה תביעות כאשר לדעתה הופרו חוקים, אך בהודעתה היא הדגישה כי בית המשפט הוא זה שיחליט האם הגורמים המצוינים בתביעותיה אכן עברו על החוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים