מוטי לייסט, מנהל מיחשוב בעיריית בת ים: "המערכת הממוחשבת מאפשרת לנו לייעל תקציבים"

"המערכת מאפשרת לבצע בירור לעומק ולבדוק פרטים רבים שמרכיבים את המידע", אמר לייסט בכנס המנמ"רים בשלטון המקומי ● לאה בן טובים, רמת השרון: "פרט לניהול המרכזי היעיל יותר, תרם לנו המעבר למערכת טלפונית IP לצמצום עלויות בהיקף של מאות אלפי שקלים בשנה"

"בעיריית בת ים הקמנו מערכת בקרה לפעילויות חטיבת שפ"ע (ר"ת שיפור פני העיר), האחראית על פעילויות הניקיון, כולל פינוי אשפה, גזם, ניקיון הרחובות, תחזוקת הגנים הציבוריים ועוד", אמר מוטי לייסט, מנהל מיחשוב ומערכות מידע בעיריית בת ים. לדבריו, "מערכת הבקרה הממוחשבת מאפשרת לנו לייעל תקציבים ולשפר את נושא הניקיון".

לייסט אמר את הדברים בכנס המנמ"רים בשלטון המקומי שנערך אתמול (א') ב-"מלון בטבע" שבקיבוץ הגושרים. הכנס, שהינו ההשתלמות השנתית של פורום מנהלי מערכות מידע ברשויות המקומיות, מופק בשיתוף עם מרכז ההדרכה בשלטון המקומי, ועוסק בהישגי השלטון המקומי בתחום מערכות המידע. בכנס משתתפים כ-130 מנמ"רים ועובדים בכירים בתחום מערכות המידע בשלטון המקומי, ובתערוכה הצמודה לו מציגים ספקים מהתחום.

"המערכת תהיה קשורה לכמה מקורות מידע, בהם מערכות איכון כלי רכב, ובקרה על ידי מפקחים ובעלי תפקידים בעירייה, שיכולים לתעד מפגעים באמצעות הסמארטפון, לסווגם לפי נושאים, ולשגר למערכת הממוחשבת", אמר לייסט. "מקור מידע נוסף הם נתונים שמגיעים מהמוקד העירוני בעקבות פניות תושבים. במקרה של אירועים ספציפיים, כמו חגים, ניתן להכניס למערכת הבקרה את תוכנית העבודה הרלוונטית".

לדבריו, "המידע שמתקבל מכל מקורות המידע מוצג באמצעות כמה שעוני בקרה. המערכת מאפשרת לבצע בירור לעומק ולבדוק פרטים רבים שמרכיבים את המידע. לדוגמה, אם השעון מראה שאיכות העבודה הכללית נמצאת בתחום הצהוב (התחום הירוק בשעון מעיד על מצב תקין, התחום הצהוב – תקין חלקית, והתחום האדום מעיד על מצב לא תקין – ה"ג), הקשה על המידע תפתח את נושאי המשנה. ניתן להמשיך להקיש על הנושאים ונושאי המשנה עד לרמת כלי הרכב הספציפי ורמת הביצועים שלו".

לייסט המשיך ופירט על המערכת ויתרונותיה. "הרעיון הוא לרכז את כל המידע שקשור לפעילויות חטיבת שפ"ע במקום אחד, ולספק אמצעים ויזואליים שבאמצעותם ניתן לראות על מערכת אחת את המצב בכל העיר, בכל נקודת זמן – היכן אנחנו נמצאים ביחס לתוכניות העבודה, מה מצב הניקיון בעיר, ועוד. המערכת מאפשרת לבצע תחקור היסטורי, ומסייעת בהתחשבנות מול קבלני המשנה ובבדיקת איכות עבודתם. בשורה התחתונה, היא מאפשרת ניצול נכון של התקציב ושל המשאבים", אמר לייסט.

לאה בן טובים, מנמ"רית עיריית רמת השרולאה בן טובים, מנמ"רית עיריית רמת השרון, אמרה כי "עברנו ממערכות התקשורת האנלוגיות למערכת טלפונית IP מסוג איוניקס של תדיראן תקשורת. במסגרת המעבר החלפנו 10 מרכזיות במרכזייה אחת בעלת שלושה שרתים. למערכת יש רמת שרידות גבוהה, כך שאם שרת אחד נופל, שני השרתים האחרים ממלאים את מקומו. המטרה היא ליישם מערכת קלה לניהול ולניוד של יחידות קצה, ללא התערבות טכנאים, בשיטת Plug and Play. המעבר מתבצע בצורה הדרגתית תוך שימור השקעות העבר. פרט לניהול המרכזי היעיל יותר, תרם לנו המעבר צמצום עלויות בהיקף של מאות אלפי שקלים בשנה".

צחי שלום, מנהל טכנולוגיות ותקשורת בעיריית רמת השרון, אמר כי "המערכת כוללת Unified Messaging ויש בה אפשרות לצ'טים, הצמדת 'פתקים' אלקטרונים למחשביהם של נמענים שאינם מחוברים, אפשרות לקבל ולהוציא שיחות מהאאוטלוק (Outlook), להעביר שיחות לטלפונים אחרים, לשלב פקסים שמגיעים ישירות לתא הדואר האלקטרוני, ועוד".

צחי שלום, מנהל טכנולוגיות ותקשורת בעיריית רמת השרוןלדבריו, "בעת מבצע עמוד ענן, לדוגמה, נתפסנו ללא אתר חלופי. הודות לרשת ה-IP הצלחנו להקים רשת תקשורת חלופית בתוך כשעה. אף שבמהלך האירוע הייתה בבניין הפסקת חשמל שניתקה את אחד השרתים – המערכת לא נפלה. כיום אנחנו מצרפים למרכזייה 60 גני-ילדים באמצעות מערכת הכוללת לחצן מצוקה, שיחייג ישירות למוקד העירייה. זה מקצר פלאים את זמני התגובה".

הוא סיים באומרו, כי "בשלב הבא נחבר את בתי הספר ונפרוס IP VPN ליצירת מרכזייה אחת, לכלל מוסדות ומשרדי העירייה, ואגפי הסמך. במסגרת המכרז אנחנו פורסים רשת תקשורת אלחוטית לכל הגנים הציבוריים והמוסדות חינוך ועירייה, שתהווה גם אלטרנטיבה לשעת חירום. הרשת תעמוד לרשות הציבור בחינם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים