גרטנר: 42% מהמנמ"רים כבר השקיעו ב-Big Data או יעשו זאת השנה

בדו"ח חדש שפרסמה, צופה גרטנר, כי עד שנת 2015, חמישית מכלל אלף הארגונים הגדולים בעולם יקימו אסטרטגיה ממוקדת על "תשתיות המידע", בדומה לזו שיש להם כיום על ניהול יישומים ● דאג לייני, סגן נשיא למחקר בגרטנר: "ארגונים הגדילו את ההבנה שלהם לגבי מה זה Big Data וכיצד הוא יכול להניע את העסק בדרכים חדשות"

אחרי כמה שנים של ניסויים מקומיים וחברות שאימצו מוקדם טכנולוגיות Big Data, נראה כי 2013 הולכת להיות שנת המפתח בתחום. על פי מחקר חדש של גרטנר (Gartner), כ-42% מהמנמ"רים בארגונים בעולם כבר השקיעו בטכנולוגיה, או מתכננים לעשות זאת בתוך שנה.

על פי חברת המחקר, ארגונים מתחייבים ליוזמות Big Data בשל העובדה שהנוף הטכנולוגי משתנה במהירות, והוא מכיל כוחות משבשים, שמייצרים ודורשים סוגי נתונים חדשים וסוגים חדשים של עיבוד מידע. לפי גרטנר, ארגונים פונים לטכנולוגיית Big Data משתי סיבות: הכרח ושכנוע בצורך. "ארגונים הופכים להיות מודעים לכך שיוזמות Big Data הן קריטיות, כי הם זיהו הזדמנויות עסקיות ברורות או פוטנציאליות, שלא ניתן לממשן עם מקורות מסורתיים של נתונים", נכתב בדו"ח. "בנוסף, ההייפ תקשורתי לעתים קרובות מעודד את המנמ"רים לפעול".

גרטנר צופה כי עד שנת 2015, חמישית (20%) מכלל אלף הארגונים הגדולים בעולם יקימו אסטרטגיה ממוקדת על "תשתיות המידע", בדומה לזו שיש להם כיום על ניהול יישומים. לפי חברת המחקר, על ידי שילוב וניתוח מגוון רחב של מקורות נתונים, ולא רק באופן פרטני, ארגונים יכולים להשיג "תובנות מופלאות ביותר" לגבי היבטים שונים בעסק, מיטוב של תהליכים, וכמובן טיוב בקבלת החלטות.

"ארגונים הגדילו את ההבנה שלהם לגבי מה זה Big Data וכיצד הוא יכול להניע את העסק בדרכים חדשות. השאלות המרכזיות החדשות השתנו ל-'מה הן האסטרטגיות והמיומנויות הנחוצות לתחום?' ו-'כיצד אנו יכולים למדוד ולהבטיח את התשואה על השקעה שלנו?'", אמר דאג לייני, סגן נשיא למחקר בגרטנר. "רוב הארגונים נמצאים עדיין בשלבים המוקדמים של התהליך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים