IDC: טאבלטים מבוססי אנדרואיד פופולריים יותר ממכשירי אפל

דו"ח של חברת המחקר קובע כי הצרכנים מעדיפים מחשבי לוח קטנים וזולים על פני הטאבלטים של אפל - נתח השוק של מכשירי אנדרואיד מגיע ל-48% לעומת 46% של אפל ● "הצרכנים מגלים שמחשבי לוח קטנים מתאימים יותר למשימות יום יומיות", קבע אנליסט ב-IDC

אחד מכמה פנים. אנדרואיד

מחשבי לוח קטנים וזולים יכרסמו השנה בנתח השוק של מחשבי iPad של אפל (Apple) – כך על פי תחזית שפרסמה אתמול (ג') חברת המחקר IDC. ההערכות על פי החברה הן שיימכרו השנה 190.9 מיליון יחידות של מחשבי לוח, ועד סוף השנה יימכרו יותר מחשבי לוח עם מערכות אנדרואיד (Android) של גוגל (Google) מאשר מחשבי iPad – לראשונה מאז השיקה ענקית הטכנולוגיה את מחשבי iPad בשנת 2010.

IDC עדכנה את התחזית שלה ברבעון הרביעי של שנת 2012, בעקבות שינוי בהתנהגות הצרכנים שהחלו להעדיף מחשבי לוח קטנים וזולים. "אחד מכל שני מחשבי לוח שנרכשו ברבעון הרביעי של שנת 2012 היה בעל צג קטן משמונה אינץ', ובשנת 2013 אף הואצה מגמה זו", אמר ג'יטש אוברני, אנליסט למחשבי לוח ב-IDC. "התחרות בין החברות על הצרכנים מחריפה, בעוד שהצרכנים מגלים שמחשבי לוח קטנים מתאימים יותר למשימות יום יומיות".

מחשבי לוח עם מערכות אנדרואיד יכרסמו במכירות של מחשבי iPad ו-iPad Mini, זאת לאור מחיריהם הנמוכים יותר. מחשבי לוח דוגמת Nexus 7 של אסוס (Asus), שעולים 199 דולרים, קוסמים יותר בהשוואה למחשבי הלוח היקרים של אפל. לשם השוואה, מחשבי iPad Mini הבסיסיים ביותר עולים 329 דולרים, ומחירם מזנק במהירות ככל שמוסיפים תפקודים דוגמת תקשורת LTE מדור רביעי או נפח זיכרון גדול יותר.

על כן, צופים ב-IDC כי הנתח של מכשירי אנדרואיד בשוק של מחשבי הלוח יגיע בשנת 2013 לכמעט חצי (48.8%). זאת, בניגוד לתחזית שפורסמה בשנה שעברה, אז צפו בחברת המחקר נתח של 41.5%בלבד למחשבי אנדרואיד. הנתח של אפל, לעומת זאת, ירד מ-51% בסוף שנת 2012 ל-46% בסוף שנת 2013. כתוצאה מכך יעלה השנה לראשונה נתח השוק של מחשבי לוח עם מערכות אנדרואיד על נתח השוק של מחשבי לוח מתוצרת אפל.

לגבי שחקנית השלישית בשוק, מיקרוסופט (Microsoft), קובעים ב-IDC כי נתח השוק של מחשבי לוח עם חלונות 8 (Windows 8), דוגמת מחשבי Surface, יעלה מאחוז אחד בסוף שנת 2012 ל-7.4% בשנת 2017. נתח השוק של מחשבי לוח עם Windows RT לא יעלה אף פעם, על פי IDC, על 3%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים