גוגל תשלם 7 מיליון דולרים בגין פרשת שירות Street View

ענקית החיפוש תיאלץ לשלם את הסכום הגדול ביותר שנקבע עד כה על ידי תובעים כלליים בארה"ב בגין פגיעה בפרטיות, לאחר שנקבע כי רכבי השירות Street View אספו מידע אישי בין השנים 2010-2008 ● עם זאת, בארה"ב נשמעת גם ביקורת על גובה הפיצויים: "עם הכנסות של מאה מיליון דולרים ליום, הקנס הוא 'טיפה בארנק' ואין בו כדי להרתיע מפני פעולות דומות"

גוגל (Google) תשלם 7 מיליון דולרים במסגרת הסכם פשרה עם 38 מדינות ועם מחוז קולומביה שבארצות הברית, בגין פרשת כלי הרכב של שירות Street View במסגרתה התברר כי אספו מידע אישי, ובכלל זה סיסמאות מרשתות Wi-Fi פתוחות בין השנים 2010-2008. ההסכם הושג אתמול (ג') בתום חקירה שנמשכה כשלוש שנים.

ענקית החיפוש טוענת שהמידע נאסף שלא במתכוון. זאת, לאחר שקוד ניסיוני שולב בטעות בתוכנה שפעלה בכלי הרכב שצילמו את רחובות הערים, וכי לא נעשה שימוש במידע במסגרת השירותים של החברה. במסגרת הסכם הפשרה התחייבה גוגל להשמיד את המידע שנאסף בארצות הברית. באירופה נמשכת עדיין הבדיקה שבסיומה יוחלט מה ייעשה במידע. יש לציין שבמסגרת הסכם הפשרה גוגל לא הודתה כי עברה על חוקי ארצות הברית, והוא נחתם "מתוך רצון טוב".

במסגרת הסכם הפשרה התחייבה גוגל להפעיל תוכנית להדרכת העובדים בנושא של שמירה על הפרטיות ולממן מסע פרסום ארצי לשמירה על הפרטיות ברשתות אלחוטיות. "אנו משקיעים מאמצים רבים לשמירה על הפרטיות. במקרה זה טעינו, ומשום כך מיהרנו לתקן את המערכות על מנת להתמודד עם הבעיה. מנהלי הפרויקט לא רצו את המידע, לא השתמשו בו ואפילו לא הסתכלו עליו", נכתב בהודעה שפרסמה החברה. מארק רוטנברג מארגון Electronic Privacy Information Center, ציין כי זהו הסכום הגדול ביותר שנקבע עד כה על ידי תובעים כלליים של מדינות בארצות הברית בגין פגיעה בפרטיות.

הכנסותיה של גוגל בשנת 2012 הסתכמו ב-50.2 מיליארד דולרים, ורווחיה ב-10.7 מיליארד דולרים – נתונים שמעידים דולרים כי בענקית החיפוש לא יתקשו, ככל הנראה, לגייס את סכום הפיצויים. "עם הכנסות של מאה מיליון דולרים ליום, הקנס הוא 'טיפה בארנק' ואין בו כדי להרתיע מפני פעולות דומות", אמר סטיב פוצ'ק, נשיא ארגון American Consumer Institute.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים