סקר: מחצית מאיתנו משתמשים בטלפון הסלולרי כדי לדבר עם מישהו בחדר סמוך

על פי הסקר, שנערך בבריטניה והקיף 2,500 בוגרים, 22% מהמשתמשים בכלל מעדיפים לשוחח בטלפון הסלולרי או ברשתות החברתיות באינטרנט, על פני פגישה פנים אל פנים ● ד"ר אריק זיגמן, פסיכולוג ואחד מעורכי הסקר: "שימוש היתר שלנו בטכנולוגיה הוא בעיה המשפיעה על כל קבוצות הגיל"

האם מדובר בעצלות, או רק באחת מתופעות העולם הדיגיטלי? הטלפונים הסלולריים הומצאו כדי לאפשר לנו להיות בקשר עם העולם גם כשאנו מחוץ לבית, אבל מסתבר שכמעט מחצית מאיתנו משתמשים בהם כדי לתקשר עם חברים או בני משפחה השוהים באותו בית, ואף ממש בחדר הסמוך – כך לפי סקר שנערך בבריטניה על ידי פסיכולוגים, וסקר 2,500 בוגרים המתגוררים במדינה.

כמעט מחצית מן הנשאלים (45%) הודו, כי הם משתמשים בשיחות סלולריות, בהודעות טקסט, ב-"ציוצים" בטוויטר (Twitter) או באי-מיילים, במקום להטריח את עצמם לחדר הסמוך ולשוחח עם מי מבני הבית.

סקר "אינדקס הבית הדיגיטלי", שנערך על ידי חברת הביטוח והכספים Halifax הבריטית, בדק דפוסי התנהגות שהשתנו בעקבות החידושים הטכנולוגיים. על פי הנתונים, 22% מהמשתמשים בכלל מעדיפים לשוחח בטלפון הסלולרי או ברשתות החברתיות באינטרנט, על פני פגישה פנים אל פנים. זאת ועוד, 73% מן האוכלוסייה יתקשו מאוד להסתדר אפילו יום אחד בלי גאדג'טים כמו טלפון סלולרי, מחשב או נגן מוזיקה.

התרבות המכשירים הניידים יוצרת דור שאינו יכול להתנתק, מצא הסקר. 25% מן האוכלוסייה בבריטניה מודים שהם בודקים אי-מיילים והודעות במיטה ו-10% עושים זאת אפילו בשירותים.

אחד מעורכי הסקר, הפסיכולוג ד"ר אריק זיגמן, הזהיר בעקבות הממצאים, שהסתמכות יתר על טכנולוגיה הופכת לבעיה בכל קבוצות הגיל ומובילה ל-"קלקולים" ביחסים בין אנשים. "ככל שמשך הזמן שאנו מבלים מול מסכים הולך ועולה, כך באופן בלתי נמנע הולך ויורד הזמן שאנו מבלים בקשר עין ובפיתוח מערכות יחסים בחיים האמיתיים".

לדבריו, "שימוש היתר שלנו בטכנולוגיה הוא בעיה המשפיעה על כל קבוצות הגיל – החל בבוגרים צעירים, שעבורם הטכנולוגיה היא חלק מרכזי בחייהם, ועד הורים, שיחוו הן בעיות אישיות משימוש היתר והן מחסומים וקשיים בקשרים משפחתיים. עלינו להזכיר לעצמנו כל הזמן, שהטכנולוגיה צריכה לשמש ככלי – לא כמעמסה או מכשול".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים