למה נשים משקרות ברשתות החברתיות?

רבע מהנשים משקרות בנוגע לעבודה שלהן, וכחמישית לא אומרות את האמת כשזה נוגע למערכת היחסים שלהן – כך עולה ממחקר חדש שבדק את התנהגות הגולשות ברשתות החבריות דוגמות פייסבוק וטוויטר ● "ככל שננסה יותר להציג את חיינו כמושלמים, כך נרגיש שהם הרבה פחות מושלמים", קבעו הפסיכולוגים מאחורי המחקר

לא תמיד משתפת פעולה עם משטרת ישראל. פייסבוק

כולנו רוצים להיראות מעניינים, מרגשים ומיוחדים בפייסבוק (Facebook) – ומתברר כי נשים ירחיקו לכת לשם כך. התוצאה: אחת מכל ארבע נשים לפחות מסלפת, משקרת ומגזימה בתיאור מעשיה ברשתות החברתיות – כך עולה ממחקר שכלל 2,000 נשים. התוצאות מצביעות כי נשים מעמידות פנים שהן מחוץ לעיר כאשר למעשה הן נמצאות לבד בבית, או שהן מספרות סיפורים על חופשה אקזוטית או על העבודה שלהן.

הסיבות העיקריות לסיפורי הבדיה האלה כוללות דאגה מכך שחייהן ייראו משעממים, קנאה באנשים אחרים שכותבים פוסטים מלהיבים, והרצון לעשות רושם על חברים ומכרים. בהתאם למחקר, שליש מן הנשים הנחקרות הודו ב"חוסר הגינות" ברשתות חברתיות, כמו פייסבוק או טוויטר (Twitter), בזמן כלשהו. אחת מכל ארבע נשים הודו כי שיקרו והגזימו בקשר להיבטים חשובים בחייהן ברשתות החברתיות בין פעם לשלוש פעמים בחודש, וכמעט 10% מהן אמרו כי שיקרו יותר מפעם אחת בשבוע.

כמעט 30% מן הנשים שיקרו ואמרו כי הן עושות משהו כשבעצם הן היו לבד בבית, כרבע מהן הפריזו בצריכת האלכוהול שלהן וכ-20% מהן שיקרו באשר לפעילויות החופשה שלהן או עבודתן. כ-20% מהנשים במחקר אפילו שיקרו בקשר לסטטוס היחסים שלהן.

הפסיכולוגים שערכו את המחקר טוענים, כי כשאנשים "מחוברים תמיד" לרשתות החברתיות, למעשה, באופן פרדוקסלי, הם נותרים מבודדים הרבה יותר. עוד הם אמרו, כי "ככל שננסה יותר להציג את חיינו כמושלמים, כך נרגיש שהם הרבה פחות מושלמים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים