מיקרוסופט: רבים ממשתמשי ה-PC משתמשים ביותר מהתקן אחד בו זמנית

ברדמונד מכנים את התופעה "רעיית מידע", ומסבירים שב-"אחו" של המידע קיימים כמה מקומת מעניינים בו זמנית לצריכת תוכן, ומפה הדרישה לצרוך כמה מהם במקביל ● 57% מהמשתתפים במחקר ציינו, שהם מבצעים "תחקיר רשת" - מחפשים מידע לגבי משהו שהם קוראים במסך של מכשיר אחד, במסך של מכשיר אחר ● פעולה אחרת שקשורה לשימוש בשני מסכים, אך לא בזמנית, קרויה לפי מיקרוסופט "מסע קוואנטים" - התחלת פעולה במסך אחד, והמשכתה במסך אחר

רבים ממשתמשי ה-PC משתמשים ביותר מהתקן אחד בו זמנית – כך עולה ממחקר שבוצע על ידי מחלקת הפרסום של מיקרוסופט (Microsoft). למעשה, סבורים ברדמונד, כי רוב הסיכויים שאם ברשותכם יותר ממכשיר דיגיטלי אחד לצריכת תוכן ובידור – כולל מחשב, טלוויזיה, טלפון, טאבלט וקונסולת משחק, אתם משתמשים במקרים רבים בשניים מהם לפחות בו זמנית.

מחברי הדו"ח מכנים את התופעה "רעיית מידע" (Content Grazing), ומסבירים שב-"אחו" של המידע קיימים כמה מקומת מעניינים בו זמנית לצריכת תוכן, ומפה הדרישה לצרוך כמה מהם במקביל. התופעה מתאפיינת בכך שאדם משתמש לפחות בשני מסכים, אבל כאלה שהפעילויות ביניהן אינן קשורות ישירות אחת לשניה, כמו למשל צפייה בטלוויזיה ובדיקת הודעות טקסט בטלפון.

68% מהמשיבים במחקר ענו שהם אכן עושים זאת. 57% ציינו שהם מבצעים "תחקיר רשת" – מחפשים מידע לגבי משהו שהם קוראים במסך של מכשיר אחד, במסך של מכשיר אחר. לדוגמה: צפייה בסרט וחיפוש פרטים על כוכבי הסרט במחשב בו זמנית.

פעולה אחרת שקשורה לשימוש בשני מסכים, אך לא בזמנית, קרויה לפי מיקרוסופט "מסע קוואנטים" (Quantum Journey). 46% מהמשיבים העידו שהם עושים פעולה זו, שבה מבוצעת פעולה במסך אחד, וממשיכה במסך אחר. לדוגמה, כשרואים מודעה על מבצע מכירות ברחוב, רושמים אותה כהערה בטלפון, ואז בודקים בבית מול המחשב על מה בדיוק מדובר.

39% מהמשתתפים בסקר אמרו שהם עוסקים ברישות חברתי – משחקים במשחק בקונסולה שלהם, משיגים תוצאה טובה ואז מתחברים לאינטרנט באמצעות מחשב, טלפון או טאבלט, כדי לשוחח על התוצאה עם שחקנים אחרים או חברים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים