סקירה: מחשב נייד L830-131 של טושיבה

ה-Satellite L830-131 מיועד לאנשים שעיקר עבודתם מבוססת על גלישה באינטרנט וכתיבת טקסטים ● מבחני הסוללה והתצוגה הם לא יותר מסבירים, אבל אלו מכם שמחפשים מכונה שימושית עם תג מחיר נוח ימצאו במחשב פתרון מספק לחוויית עבודה נוחה ● ציון סופי: 78

עם כל הכבוד לטאבלטים – וכבודם במקומם מונח – מחשבי ה-PC ממשיכים להימכר בכמות יפה ברחבי העולם, ורובם ניידים. אולי המכירות הולכות וקטנות בהדרגה, אבל עדיין מדובר בכמויות אדירות של מחשבים, מצד כל החברות וברמות מחיר שונות. חלקם כבר מגיעים עם מסכי מגע, חלקם הם מעין שילוב של מחשב/טאבלט – אבל הם עדיין מחשבי PC, והם לא זולים במיוחד.

בתמונה הכוללת הזו, עדיין יש הרבה למחשבים ניידים רגילים, אם אפשר לקרוא להם כך. תג המחיר הוא עדיין פרמטר חשוב מאוד עבור מרבית האוכלוסיה, ולרבים מאיתנו כמעט שאין צורך במגע בעבודות המיחשוב היום-יומיות. עם זאת, עבור לא מעט אנשים מסך בגודל 11.6 אינץ' ומטה לא נוח לעבודה שוטפת, והם רוצים מסך גדול יותר.

לאזור הזה, גם מבחינת מחיר, מכוונת טושיבה (Toshiba) את ה-Satellite L830-131. זהו מחשב לאנשים שצריכים אותו לעבודה שמבוססת ברובה על גלישה באינטרנט וכתיבת טקסטים, כולל מענה וכתיבת מיילים רבים. אלו הם אנשים שצריכים מקלדת רוב הזמן כדי לעבוד ולהרוויח כסף – למשל סטודנטים, שנאלצים להקליד הרבה במהלך הרצאות, כתיבת עבודות וכן הלאה.

מידות ועיצוב
ה-L830 אינו יכול להיכלל בקטגוריית מחשבי האולטרה-בוק (UltraBook), וזאת בגלל גובהו שמגיע מאחור ל-37 מ"מ. אך מכל בחינה אחרת, הוא לא ממש רחוק משם. עם משקל של 1.68 ק"ג – הכולל בתוכו גם כונן אופטי במשקל 200 גרם – קשה לקרוא לו עבה. זהו משקל שנוח מאוד לשאת בתיק.

המחשב גם נראה טוב. הוא מגיע בצבע לבן, כמעט מוחלט, להוציא התחתית בצבע שחור. יפה בהחלט. ישנו גם פס האלומיניום שמופיע מסביב למשטח השליטה השקוע, שגם לכך נתייחס עוד מעט. מעבר לכך העיצוב אפילו די מינימליסטי. מעבר למקלדת יש רק את כפתור ההפעלה/כיבוי, שממוקם בתוך פס הרמקול מתחת למסך הדקיק.

רוב היציאות מרוכזות בצד ימין. בצד שמאל מוצאים שני חיבורי USB – אחד מהם USB 3.0 והשני USB 2.0, וכן את הכונן האופטי והחיבור למטען. בצד ימין מוצאים את חיבור ה-USB השלישי, גם כן מדור 3.0, אשר יושב בבטחה בין חיבורי האודיו לחיבור ה-HDMI. אחר כך מגיע החיבור לרשת מקומית, יציאת VGA וחריצי הקירור, שלדעתנו תופסים קצת יותר מדי שטח במחשב שלא ממש מתחמם.

מעבד וזיכרון
הסיבה שהוא לא מתחמם היא שכמו מחשבי אולטרה-בוק, גם זה מצויד במעבד צריכת כוח נמוכה. ה-i3-3217U הוא מעבד עם מעטפת תרמית של 17 וואט בלבד, ולכן חריץ פליטת החום, שנמצא בצד הימני של המחשב, קצת גדול מדי לטעמנו. המעבד מסדרת ה-Ivy Bridge פועל במהירות מרבית של 1.8 ג'יגה-הרץ, ללא האצת טורבו – אבל עם ירידה למהירות של 800 מגה-הרץ וקצת פחות כשהוא לא זקוק לעבודה במלוא העוצמה. זה כמובן אמור לתרום לכך שניתן לחלץ יותר זמן עבודה מסוללת המחשב.

מעבר לכך מצויד המחשב ב-4 ג'יגה-בייט של זיכרון DDR3 במהירות של 1,600 מגה-הרץ. המחשב מסתפק, מבחינת תצוגה, בשבב הזיכרון שמוטמע במעבד ה-Ivy Bridge שלו, וזה אומר כמובן ה-HD Graphics 4000. הוא מגיע עם כונן של טושיבה עצמה, בנפח נאה של 640 ג'יגה-בייט.

ביצועים
התוצאות שהשיג ה-L830 במבחנים השונים שביצענו היו דומות לעתים לאלו שהשיגו מחשבי אולטרה-בוק אחרים. זהו לא ממש מחשב למשחקים או ליישומים עתירי ביצועים. הוא מיועד לשימושים שמסתכמים בהקלדת טקסטים וגלישה באינטרנט. זה בא לידי ביטוי לאורך כל הדרך, יותר במבחנים הכלליים מאשר במבחנים גרפיים. כך, למשל, במבחן PCMark 7 Basic, הגיע המחשב לציון של 2,163 נקודות – תוצאה בינונית מאוד, אם כי טובה בהרבה לעומת מחשבי i3 מדור המעבדים הקודם של אינטל (Intel).

במבחני הסוללה שלנו, שמבוססים על תסריט הפרודוקטיביות של MobileMark 2012, הגיע המחשב לזמן עבודה של קצת יותר מארבע שעות, בדיוק לפי ההכרזות של טושיבה עצמה. זמן עבודה כזה אינו נחשב כמתאים ליום עבודה שלם, כך שחשוב לקחת את זה בחשבון בשיקולי הרכישה.

מבחינת שימושיות אין תלונות של ממש. פס האלומיניום שהזכרנו קודם עוזר לבצע עם משטח השליטה פעולות של חלונות 8 (Windows 8), ולדמות את החלקת האצבע מקצוות המסך כדי לגרום להופעת בתפריטים הרלוונטיים. בעזרת פס זה, יחד עם העובדה שמשטח השליטה נמצא קצת עמוק יותר מפני השטח הכלליים של המחשב, טושיבה מנסה לספק את אותן אפשרויות – למרות שלא משתמשים בעכבר כשפס האלומיניום "מסמל" את גבולות המסך. לפעמים זה עובד טוב, לפעמים פחות. לדוגמה, בשולחן העבודה של חלונות (Windows) לא תמיד הצלחנו לגרום למסך "התחל" להופיע עם החלקה מצד שמאל למטה כלפי פנימה, אלא רק כשהבאנו לשם בפועל את סמן העכבר.

תצוגה
מסך ה-13.3 אינץ' דק. זאת אומרת שאין לו כמעט הגנה עילית, וזה מוכר היטב במחשבים שמיועדים קודם כל לאלה שמחפשים מחיר. מצד שני, אי אפשר לבוא בתלונות לתצוגה, לא בסרטים ולא במשחקים. בדומה לכך, גם למקלדת אין בסיס קשיח, אבל המקשים מופרדים היטב ויש להם מספיק ירידה כדי לספק חוויית עבודה נוחה וטובה.

בשורה התחתונה, אפשר לומר שה-L830-131 הוא מחשב שהיה מתאים לו חלונות 7 (Windows 7) יותר מאשר חלונות 8. אם אפשרויות המגע לא עושות לכם את זה, ומה שאתם מחפשים זה מכונת עבודה שימושית, אז הכל בסדר – ה-L830-131 עומד בציפיות. הוא אמנם לא מציע ביצועים מדהימים, אבל מפצה על כך במראה מרענן עין, וגם מציע תג מחיר מוצלח.

ציון סופי: 78
מעבד: Intel Core i3 3217M במהירות 1.8 ג'יגה-הרץ
ערכת שבבים: Intel HM76
זיכרון עבודה: 4 ג'יגה-בייט, DDR3, מהירות: 1,600 מגה-הרץ
כונן קשיח: Toshiba MK6475GSX בנפח 640 ג'יגה-בייט, SATA II, מהירות 5,400 סל"ד
מסך: 13.3 אינץ', רזולוציה מרבית – 768 על 1,366
כרטיס תצוגה: משולב במעבד (Intel HD Graphics 4000)
קישוריות: Atheros Wi-Fi 802.11 b/g/m, בלוטות' 4.0
חיבורים: 2xUSB 3.0 ,1xUSB 2.0, HDMI, RJ45
תוספות: מצלמה 1 מגה-פיקסלים, קורא כרטיסי SDHC עד 64 ג'יגה-בייט
סוללה: 6 תאים, ליתיום-יון
מערכת הפעלה: Windows 8 64bit
מידות: 329x221x31-37 מ"מ
משקל: 1.68 ק"ג
מחיר: 3,280 שקלים
ספק לבדיקה: מפעיל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים