אלון בן צור, בינת: "עולם ה-IT הולך ל-BI, ניתוח עתיד, מיחשוב ענן ונייד ושיתופיות"

"מה שנדרש מהמנמ"רים, הוא להראות את הערך של ה-IT. הניראות מהווה כלי מסייע ומשמעותי בהוכחת הערך העסקי שבפרויקטי IT להנהלות הארגונים", אמר בן צור - מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים, בכנס שערכה החברה בירושלים ● לדבריו, "המשתמשים וחברי ההנהלה רואים אך ורק את היישומים - אלא שמתחת להם יש עבודה רבה"

"עולם ה-IT הארגוני הולך לעבר חמש מגמות-על: בינה עסקית, ניתוח צופה פני עתיד (Analytics), מיחשוב נייד, מיחשוב ענן ושיתופיות. בכל התחומים הללו יש לנו מענה ללקוחות הארגוניים בכלל, ולמגזר הממשלתי-ציבורי בפרט", כך אמר אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים. לדבריו, "מה שנדרש מהמנמ"רים כיום, הוא להראות את הערך של ה-IT. הניראות מהווה כלי מסייע ומשמעותי בהוכחת הערך העסקי שבפרויקטי IT להנהלות הארגונים".

בן צור אמר את הדברים הבוקר (ב'), בכנס שערכה החברה למנמ"רים במגזר הממשלה. הכנס נערך במלון ממילא שבירושלים, בנוכחות ניר ברקת – ראש עיריית ירושלים, כרמלה אבנר – הממונה על התיקשוב הממשלתי, וד"ר נחמן אורון – יועץ מיחשוב בכיר למגזר הממשלתי. את האירוע הנחה יוסי ארואסטי, מנהל הפיתוח העסקי למגזר הציבורי בקבוצת בינת.

בעולם ה-ICT, אמר בן צור, "יש הרבה עבודה 'תת-קרקעית' שלא רואים את הערך שלה. המשתמשים, כמו גם חברי ההנהלות בארגונים, רואים אך ורק את היישומים. אלא שמתחת להם יש עבודה רבה – בבניית מיחשוב ענן, בתחזוקת הדטה-סנטר ובחידוש מערכות לגאסי. כיום חלחלה ההבנה כי אל לתשתיות 'להיגרר' אחרי היישומים: היום מבינים שהיישומים צריכים לעבוד על גבי תשתיות גמישות, חזקות, בעלות יכולת גידול וביצועים מיטביים. כך גם הדבר במגזר הממשלתי, בו הלקוח הוא האזרח והוא צורך יותר ויותר יישומים מקוונים ממשלתיים. כיום אנו במצב בו לתשתיות יש הרבה 'שכל' מבעבר, שנועד לתמוך ביישומים ובביצועים שלהם".

לדברי בן צור, נושא מיחשוב הענן הולך ותופס תאוצה, כיוון שלארגונים יש קושי להחזיק דטה-סנטר ברמה גבוהה. "אנו מאמינים כי תחום זה ילך ויתפתח". הוא ציין כמה פרויקטים בהם מעורבת בינת, דוגמת הקמת מערכת טלפוניה מתקדמת לשירות בתי הסוהר. "האסירים יוכלו להתקשר בצורה פשוטה ומוזלת על בסיס מערכת טלפוניה בענן", הסביר.

על פרויקט הקמת עיר הבה"דים בנגב, סיפר בן צור, כי "זכינו במכרז לפני שנה, לאחר שעבדנו עליו במשך חמש שנים. אני מעריך שזכינו כיוון שהיינו חברת ה-IT היחידה שהייתה שותפה של הקבלן – ולא פעלה כקבלנית משנה. נביא את כל הפן הטכנולוגי לפרויקט המורכב הזה. 90% מהפתרונות יש לנו בתוך הבית. אנו בעיצומו של שלב תכנון הפרויקט, והוא צפוי להסתיים בקרוב".

יהודה זיסאפל, יו"ר קבוצת בינת. צילום: אולפני רחובותבן צור סיים בהתייחסות לכמה אסטרטגיות אותן צפויים המנמ"רים לממש השנה: הבאת פתרונות IT עסקיים, שיפור הניהול של ה-IT וממשל IT, שיפור תהליכי ה-IT וארגון ה-IT, צמצום הוצאות אגף המיחשוב ואיגום של פעילויות בתוך ה-IT למען הבאת ערך רב יותר. "נסייע למנמ"רים לממש יעדים אלה", אמר.

יהודה זיסאפל, יו"ר קבוצת בינת, אמר כי "אנו פועלים שנים רבות במגזר הממשלתי. יש לנו מפעל של רד בהר חוצבים בירושלים, שמחזור הפעילות השנתי שלו עומד על מאות מיליוני דולרים. בנוסף, יש לנו גם פעילות בעולם אבטחת המידע, עם פתרון המונע מתקפת מניעת שירות מבוזרת (DDoS)".

זיסאפל ציין, כי החל לפני חמש שנים בפעילות בשם "אופקים להיי-טק", במסגרתה צעירים יוצאי צבא וחסרי תעודת בגרות מקבלים הכשרה בת 15 חודשים, שבסופם הם יכולים ללכת ללימודים אקדמיים. הפעילות, אמר זיסאפל, החלה בטכניון והמשיכה באוניברסיטת תל אביב. כעת, אמר זיסאפל בסיום דבריו, פעילות זהה הושקה גם באוניברסיטת ירושלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים