ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים: "שקיפות היא שם המשחק – והיא מתבססת על ה-IT"

"על בסיס מערכות מדידה והערכה, ניתן לנהל מערכת ציבורית באופן טוב יותר", הסביר ברקת, שהיה אורח הכבוד בכנס של בינת תקשורת ● הוא סיפר על השקתה הצפויה של מערכת CRM עירונית, שתכלול את כל המידע לתושבים: "אנו מספקים שקיפות של כלל המערכת העירונית, כולל תוכניות העבודה של העירייה" ● כרמלה אבנר, הממונה על התיקשוב הממשלתי: "ממשל זמין נדרש לשכפ"ץ אבטחת מידע" ● בועז מעוז, מנכ"ל סיסקו ישראל, דיבר על עתיד החינוך בישראל, תוך התמקדות בטכנולוגיה

"במגזר המוניציפלי, שקיפות פעילות העירייה היא שם המשחק. הדבר נעשה, כמובן, תוך התבססות מלאה על IT", אמר ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים. "על בסיס מערכות מדידה והערכה, ניתן לנהל מערכת ציבורית באופן טוב יותר. בארבע השנים האחרונות אנו מניחים שלושה ספרים: תקציב רגיל, תקציב פיתוח ותוכנית עבודה. ה-DNA של העירייה השתנה והוא דומה יותר לזה של המגזר העסקי. מנהלים מבינים למה עליהם להשתלם ולעמוד ביעדים".

ברקת אמר את הדברים כאורח הכבוד בכנס שערכה בינת תקשורת מחשבים למנמ"רים במגזר הממשלה. הכנס נערך היום (ב') במלון ממילא בירושלים. בחודש הבא, אמר ברקת, תשיק העירייה מערכת CRM, אשר תכיל את כלל המידע לתושבים. "אספנו את כלל הנתונים ממערכות ה-IT השונות ואיגדנו אותן במערכת ה-CRM. כך, כל תושב יוכל לראות את כל המידע הרלוונטי עבורו: לאיזה בית ספר ילדיו הולכים, אילו עסקים ומוסדות עירוניים פתוחים או סגורים ומתי, מה מצב תשלומי הארנונה שלו ועוד. אנו מספקים שקיפות של כלל המערכת העירונית, כולל תוכניות העבודה של העירייה".

הוא סיים באזכור כמה מהשינויים שהצליח לייצר בעיר, ביניהם ביטול הרישום הכפוי לבתי ספר על בסיס אזורי רישום, הגדלת תקציבי העירייה, הפיכת ההגירה השלילית מהעיר לחיובית, אירוח המכביה ובניית מתקני ספורט, הגדלת אירועי התרבות פי ארבעה, חיזוק המותג ירושלים, והגדלת כמות התיירים המגיעים לעיר. "המגמות הן לשביעות רצוני ואני מקווה כי נוכל להמשיך את המומנטום בשנים הבאות".

כרמלה אבנר, הממונה על התיקשוב הממשלתי, השיקה בכנס את את פרויקט ממשל פתוח, Gov Share, למימוש השקיפות השלטונית. מטרתו של פרויקט Gov Share, הסבירה, היא להוות אמצעי לשמירה על הדמוקרטיה על ידי חשיפה לציבור של עבודת הממשלה, מנגנוני העבודה, הכספים הנכנסים והיוצאים, החוקים ודרך החקיקה, התקנות וההחלטות. הממשלה תחשוף באמצעותו לציבור חומרים, נתונים ומידע שבעבר לא נחשפו, ותהיה כרויה לדעות הגולשים.

כרמלה אבנר, הממונה על התיקשוב הממשלתילדברי אבנר, "נדרש לשפר את עקומת הייצור הממשלתי בעזרת הטכנולוגיה. ה-IT מאפשר לעמוד פחות בתורים השונים ולקיים יותר שירותים מקוונים – בכלל ובמגזר הממשלתי בפרט". לצד התועלות, אמרה אבנר, "יש גם סיכונים המגיעים מעולם הסייבר, ולכן ממשל זמין נדרש לשכפ"ץ אבטחת מידע. החזית הפכה לעורף ולהפך, בגלל שיש חזית חדשה – קיברנטית".

בועז מעוז, מנכ"ל סיסקו (Cisco) ישראל, אמר כי "נושא החינוך הוא נושא חשוב ביותר. מערכת החינוך צפויה לעבור שינוי משמעותי בשלוש השנים הקרובות. הילדים כיום לא מבינים מה עושה הטלוויזיה בסלון. הם לומדים בקבוצות לימוד בפייסבוק (Facebook) וצופים בסרטונים ביו-טיוב (YouTube). הם צורכים את המידע באופן שונה".

לדברי מעוז, "על מערכת החינוך לעבור לאופן לימוד חדש, שונה מזה שהיה קיים שנים רבות של חדר הכיתה המסורתי. משרד החינוך מבין לגמרי, כי הלמידה העתידית תהיה מבוססת על העולם האמיתי, ותביא לחיזוק הקשר בין המורה, התלמיד, ההורה ובית הספר. זה לא יקרה אם לא יהיו בנמצא תוכן זמין בענן ותקשורת מהירה לטובת התקשורת של התלמידים עם התוכן. בצורת לימוד שכזו, רמת העניין של התלמידים תגדל".

גם עולם הבריאות, אמר מעוז, צפוי לעבור שינוי, בשל שלוש מגמות: ההזדקנות של האוכלוסיה, מעבר מיחס של מטופלים ליחס של לקוחות, הגדלת המניעה של מחלות והגדלת המודעות אליהן. מעוז סיים בציינו, כי "יש לנו פתרונות לעולמות החינוך והבריאות. הטכנולוגיה לא תפתור את הכל, אולם נדרש למצוא דרכים חדשות להתמודדות עם הבעיות הקיימות בעולמות הבריאות והחינוך. על מנת שהטכנולוגיות החדשות יוטמעו בעולמות החינוך והבריאות ומדינת ישראל, על כל מגזרי האוכלוסיה שלה – נדרש לייצר פלטפורמות מתאימות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים