מסמכים מסווגים שנחשפו: הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי קיבלה אישור למתקפת סייבר כבר ב-1997

על פי המסמכים, "ב-3 במרץ 1997, מזכיר ההגנה האציל לסוכנות את הסמכות לפתח טכניקות למתקפות רשתות מחשב" ● המשימה הפכה אותה ל-"תלת ממדית": מתקפות הסייבר היו שדה פעילות נוסף לצד יצירת ופענוח הצפנות, וכן האזנה לתשדורות ולאותות ● המסמכים שופעים מילים "מכובסות": "סוכנות בכירה" היא הישות שמבצעת את המתקפות ו-"יכולת" היא הדרך של הממשל לומר "נשק"

הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA) קיבלה אישור לבצע מתקפות קיברנטיות כבר ב-1997 – כך עולה ממסמכים שהותרו לפרסום לפני ימים אחדים. האישור הוגדר אז כ-"סודי" ונמסר לכמה מבעלות בריתה של ארצות הברית.

על פי המסמכים, "ב-3 במרץ 1997, מזכיר ההגנה האציל באופן רשמי לסוכנות לביטחון לאומי את הסמכות לפתח טכניקות למתקפות רשתות מחשב". ויליאם בלק, שהחזיק בתואר "עוזר מיוחד למנכ"ל משרד ההגנה לנושאי לוחמת מידע", ציין שהסמכות החדשה שהוטלה על ה-NSA "תבטיח את זירוז הטיפול בתחום ותביא לשינויים משמעותיים בתהליכים הארגוניים של הסוכנות ובאופן העבודה שלה". המשימה החדשה שהוטלה על הסוכנות הפכה אותה ל-"תלת ממדית": המתקפות על רשתות מחשבים היו שדה פעילות נוסף לצד המשימות ליצור ולפענח הצפנות, וכן להאזין לתשדורות ולאותות.

פרשנים ציינו שהלך החשיבה של משרד ההגנה האמריקני היה הגיוני ומרחיק ראות, שכן הגנת רשתות מחשב, ריגול ברשת והתקפה הן שלוש פעולות שלובות שנדרש לבצען באופן מתוזמר. לא ניתן לבצע אחת מהשלוש בלי השתיים האחרות.

המסמך שפורסם שופע מילים "מכובסות". כך, "סוכנות בכירה" משמעה דרכו של הממשל לומר "הישות שעושה את הדברים האלה" ו-"יכולת" היא דרכו לומר "נשק". כמו כן, כוונתו של הביטוי "מבצע טכני משולב מיוחד" ("Integrated joint special technical operation") היא לוחמת מידע וריגול בעולם הווירטואלי – בשפתן הנקייה של הסוכנות לביטחון לאומי, ה-CIA והמועצה לביטחון לאומי. לעיתים הסוכנויות הללו השתמשו רק בראשי התיבות IJSTO, לצורך הסוואה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים