פוג'יטסו: סמארטפון שמודד דופק בזמן אמת

יישום חדש שפיתחה החברה מודד את הדופק לאחר שהמצלמה "מתבוננת" בפניו של אדם במשך פחות מחמש שניות, ותוכנה מיוחדת מנתחת שינויים בבהירות הפנים שנגרמים על ידי זרימת הדם ● מלבד המצב הבריאותי, ניתן לתפוס באמצעותו חשודים בשדות תעופה או באירועים ציבוריים, שהדופק שלהם מואץ כתוצאה מלחץ או פחד

סמארטפון שמודד דופק רק באמצעות המצלמה – זו ההמצאה האחרונה שהציגה פוג'יטסו (Fujitsu). הדבר מתאפשר לאחר שהמצלמה "מתבוננת" בפניו של אדם במשך פחות מחמש שניות, ותוכנה מיוחדת מנתחת שינויים בבהירות הפנים שנגרמים על ידי זרימת הדם.

פוג'יטסו מתכננת ליישם את הטכנולוגיה שיצאה ממעבדות המחקר שלה בתוך שנה ולהתקין אותה בסמארטפונים, בטאבלטים ובמחשבי PC.

לדברי מדעני החברה, יש בפנים אינספור כלי דם זעירים וההמוגלובין הקיים בדם הזורם בהם סופג אור ירוק, כך שתמונות הווידיאו הנלכדות במצלמה מאפשרות לחשב את ערך צבעי האדום, הירוק והכחול הממוצעים בשטח מוגדר בפנים וליצור מהם גרף גלי של בהירות, המתבסס על הרכיב הירוק. מתוך הגרף הזה אפשר לחשב את הדופק לפי רמת הצבע העולה ויורדת, בתיאום עם דופק הלב.

בהודעה של פוג'יטסו צוין, כי הטכנולוגיה החדשה יכולה להיות מיושמת לצרכי בריאות, כמו ניטור המצב הבריאותי, או אבטחה – למשל לתפוס חשודים בשדות תעופה או באירועים ציבוריים, שהדופק שלהם מואץ כתוצאה מלחץ או פחד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים