בינת תקשורת מחשבים הקימה אתר שיתופיות וידיאו לממשל זמין בפרויקט בהיקף מיליוני שקלים

האתר ישמש כערוץ ההפצה המרכזי של תכני וידיאו לאמצעי התקשורת והציבור ● השימוש הבולט הראשון בפלטפורמה החדשה יהיה עוד השבוע, כאשר ישודרו באמצעותה שידורים חיים מביקור נשיא ארצות הברית, ברק אובמה ● אלה יועברו באתר ראש הממשלה ובעמוד הפייסבוק של משרד ראש הממשלה

אופיר בן אבי, מנהל ממשל זמין. צילום: קובי קנטור

בינת תקשורת מחשבים מקבוצת רד בינת הקימה אתר שיתופיות וידיאו לממשל זמין, בפרויקט שארך שלושה חודשים והסתיים לפני שבועיים. היקפו עומד על מיליוני שקלים.

במסגרת הפרויקט הוטמע פתרון להעברת תכני וידיאו בענן (Cloud Video Streaming) למשרדי הממשלה. בינת בנתה פלטפורמה בענן הציבורי שלה, שמשמשת פורטל ארגוני שישרת את כל משרדי הממשלה על מנת להפיץ תכני וידיאו לאמצעי התקשורת או לציבור.

מדובר בפתרון של חברת NSA, שמספק שידור וידיאו בזמן אמת, באיכות גבוהה ועם יכולת אחזור ושידור מאוחר יותר במתכונת VOD.

עד היום, הממשלה אחסנה ושידרה תכני וידיאו ביו-טיוב (YouTube). במערך ממשל זמין ובמטה התיקשוב הממשלתי הוחלט לרכז את כל פעילות העברת המסרים באמצעות תכני וידיאו כחלק מפלטפורמה אחידה, לטובת שיתוף הציבור, המכילה גם רכיבי מדיה חדשה נוספים. זאת, בניגוד למתרחש היום, כאשר כל משרד או גוף ממשלתי נוקט באסטרטגיה שונה בכל הקשור להעברת מסרי וידיאו.

הפלטפורמה שהוקמה תהווה "יו-טיוב ממשלתי", שבאמצעותו יוכלו הגופים להעלות תכנים חזותיים ממסיבות עיתונאים, סרטי תדמית וכל תוכן רלוונטי אחר. היא תשמש בנוסף כארכיון נגיש לחיפוש תכני וידיאו. כמו כן, יועברו באמצעותה שידורים חיים מאירועים שיקיימו הגופים הממשלתיים.

בינת תספק לגופים הממשלתיים שידור ואיחסון מאובטח של התוכן, הצגת נתוני ניתוח מדויקים יותר ושיפור חווית המשתמש והנגישות לקהל הרחב.

השימוש הבולט הראשון בפלטפורמה החדשה יהיה עוד השבוע, כאשר חלקים נרחבים מביקורו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בישראל יועברו על גביה בשידור ישיר באתר ראש הממשלה ובעמוד הפייסבוק (Facebook) של משרד ראש הממשלה. כ-14 שעות שידור יועברו בעת התרחשותן במהלך הביקור, שייערך בימים רביעי עד שישי, ויהיו זמינות לצפייה לפי דרישה (VOD) לאחר מכן.

לדברי אופיר בן אבי, מנהל ממשל זמין, "פלטפורמת השידור הינה חלק ממערכת ממשל פתוח, Gov Share, למימוש השקיפות השלטונית. מטרת הפרויקט היא להוות אמצעי לשמירה על הדמוקרטיה באמצעות חשיפה של עבודת הממשלה לציבור. הממשלה תחשוף באמצעותו חומרים, נתונים ומידע שבעבר לא נחשפו. ממשל זמין ומטה התיקשוב מעמידים לרשות שרי הממשלה החדשים ומשרדיהם כלי ליצירת ושימור קשר בלתי אמצעי עם האזרחים".

לדברי ניר אליה, ראש חטיבת מכירות מיחשוב ענן בבינת תקשורת מחשבים, "בעידן בו הממשלה הציבה לה כמטרה לייצר זמינות ונגישות של המידע לאזרחים, יחד עם ממשל זמין נממש חזון זה באמצעות הנגשת תכני הווידיאו לציבור – מכל מקום, בכל שעה ומכל מכשיר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים