סיפורו של יישום: אפליקציה ישראלית חדשה משחזרת משחק ילדות ידוע

אפליקציית StoryMania הישראלית, שהושקה לאחרונה ל-iPhone ולאנדרואיד, נותנת תרגום מחודש למשחק הילדות המוכר: הגולשים כותבים יחד סיפור בהמשכים כאשר כל משתמש רואה רק את הפסקה האחרונה במשחק, מה שמוביל לסיפור מעניין המורכב מאסוציאציות של משתמשים מכל העולם ● "בכלל לא ידעתי מה זה אפליקציה", מספרת רות נחום שעומדת מאחורי היישום

זוכרים את המשחק שכיכב במסיבות הכיתה וימי ההולדת בילדותנו? על דף נייר נכתב משפט אחד והועבר לחבר שישב על ידנו. לאחר שהוא כתב משפט, קופל הנייר ועבר לחבר שעל ידו, שיכול היה לראות רק את המשפט האחרון שנכתב, והוא הוסיף משפט משלו, וכך הלאה. בסוף המשחק נפרס הדף ונחשף הסיפור המלא, שיכול היה להתחיל בתחתונים ולהסתיים בתפוזים, כשכולם נקרעים מצחוק. עתה, יישום StoryMania מנסה לשחזר את המשחק הזה, אבל על סמארטפונים וטאבלטים – תוך שיתוף חברים או משתמשים מכל העולם.

היישום מאפשר לשני שחקנים ומעלה ליצור סיפור, כשכל אחד בתורו כותב משפט, והבא אחריו רואה רק את החלק שכתב קודמו למשחק. בסיום הסבב יוצא סיפור משעשע שאותו ניתן לשתף בפרופיל הפייסבוק (Facebook). המשחק הוא בינלאומי ומכיל סיפורים בעברית, באנגלית ובכל שפה אחרת שאפשר לכתוב בה בסמארטפון או בטאבלט. אפשר לבחור כמה גרסאות ליצירת סיפור: סגור (מאפשר לראות רק את המשפט האחרון), פתוח (מאפשר לראות את כל מה שנכתב עד כה), פרטי (למוזמנים בלבד) וציבורי (מאפשר לכל אחד להצטרף ולפרסם בפייסבוק).

"כל הזמן שמעתי אנשים מדברים על אפליקציה, בטלוויזיה ובעיתונים דיברו על אפליקציה, ואני בכלל לא ידעתי מה זה", מספרת רות נחום, כלכלנית בת 52, שהחליטה להשקיע מזמנה ומכספה בפיתוח היישום. "התקשרתי לחבר כדי לשאול מה זה, ולאחר שהבנתי – ידעתי שאני רוצה ליצור משהו. ממבול הרעיונות ששטף אותי, נבחר הרעיון ל-StoryMania, ומשם – תוך שבוע זה היה בפיתוח".

רק לאחר שהחל הפיתוח, רכשה לעצמה נחום iPhone, כדי להרגיש את "הדבר האמיתי". הפיתוח ארך כחצי שנה, ועלה לחנויות של אפל (Apple) וגוגל (Google) לפני כחודש. עד כה זכה לכמה מאות הורדות, ובינתיים אפשר להורידו בחינם. לנחום אין תוכניות מוגדרות לגבי מודל הכנסות עתידי, ובעתיד היא תשקול אם לגבות תשלום על היישום או לשלב בתוכו פרסומות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים