HP תדרוש מאורקל פיצויים בסכום של למעלה מארבעה מיליארד דולרים

כלכלן שייקרא להעיד מטעם HP טוען שההחלטה של אורקל להפסיק לתמוך במעבדי איטניום גרמה ל-HP נזק בלתי הפיך ● לדבריו, ברבעון השני של שנת הכספים 2011 של HP, בו פורסמה החלטת אורקל להפסיק את התמיכה במעבדי איטניום, ירדו הכנסותיה ממעבדים אלה ב-11% ● ברבעון השלישי שלה הן ירדו ההכנסות ב-18.1% וברבעונים הבאים - ב-32% וב-38%

HP עשויה לדרוש מאורקל (Oracle) פיצויים בסכום של בין 4 מיליארד ל-4.2 מיליארד דולרים, בתביעה על הפסקת התמיכה במעבדי איטניום (Itanium).

ג'ונתן אורצג, כלכלן מחברת הייעוץ Compass Lexecon ש-HP מתכוונת להעלות על דוכן העדים, אמד את ההפרש בהכנסות של HP עם תמיכה של אורקל במעבדי איטניום ובלעדיה במהלך שימוע מקדים שנערך אתמול (ב') בבית המשפט העליון של מחוז סנטה קלרה בסן חוזה, קליפורניה.

"ההחלטה של אורקל משמעותית מאוד ופוגעת פגיעה קשה בפעילות איטניום של HP", השיב אורצג לשאלת פרקליטי HP. לדבריו, ברבעון השני של שנת הכספים 2011 של HP, בו פורסמה החלטת אורקל להפסיק את התמיכה במעבדי איטניום, ירדו הכנסותיה ממעבדים אלה בשיעור של 11% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הכספית שלפני כן. ברבעון השלישי ירדו ההכנסות ב-18.1% וברבעונים הבאים הן ירדו ב-32% וב-38%.

"מדובר באפקט של כדור שלג", על פי אורצג. לדבריו, חוסר הוודאות שחשו הלקוחות בעקבות ההכרזה של אורקל גרמה להם להירתע משרתים עם מעבדי איטניום בבואם לקבל החלטות לטווח הארוך. "הם לא רוצים לקחת סיכונים, הם לא רוצים להימצא בלב הסכסוך ולחשוש מעיכובים או בעיות אחרות", אמר.

הוא ציין שעל אף שבאוגוסט האחרון הודיעה אורקל שתחדש את ההתאמה של תוכנותיה למעבדי איטניום, ועל אף שאתמול היא טענה שמאף לקוח לא נשללה תוכנה כלשהי, הרי ש-17 החודשים של חוסר הוודאות גרמו נזק בלתי הפיך לפעילות איטניום. "אי אפשר ללחוץ על לחצן השהיה בשוק ההיי-טק" אמר אורצג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים