ארצות הברית: יותר משלוש שנות מאסר להאקר שגנב נתונים של משתמשי iPad

אנדרו אורנהיימר בן ה-27 גנב נתונים של 120 אלף משתמשים, בהם מגישת החדשות דיאן סוייר, ראש עיריית ניו-יורק, מייקל בלומברג, וראש עיריית שיקאגו, רם עמנואל ● פרקליטו אמר, כי יגיש ערעור על גזר הדין, בטענה שהפריצה לא גרמה כל נזק

בית משפט בארצות הברית גזר אתמול (ב') עונש של שלוש שנות מאסר וחמישה חודשים על אדם שגנב פרטים אישיים של 120 אלף משתמשים במחשבי iPad, ובכלל זה ראשי ערים, מגישת חדשות בטלוויזיה ואיל קולנוע מהוליווד.

אנדרו אורנהיימר, בן 27, הורשע בנובמבר האחרון על ידי חבר מושבעים בניוארק שבניו-ג'רזי בסעיף אחד של קשירת קשר לגשת לשרתים של AT&T ללא אישור, ובסעיף נוסף של גניבת זהות.

גזר הדין שפסקה השופטת המחוזית סוזן וויגנטון נמצא ברף העליון של הטווח – 33 חודשים עד 41 חודשים – שביקשה התביעה מטעם משרד המשפטים של ארצות הברית. התובעים טענו, כי עונש מאסר ממושך ירתיע האקרים מלפלוש לפרטיות של משתמשים תמימים באינטרנט.

סביר להניח שגם העובדה שהפרטים שנגנבו כללו גם פרטים של דמויות ידועות ובהם מגישת החדשות דיאן סוייר, ראש עיריית ניו-יורק, מייקל בלומברג, ראש עיריית שיקאגו, רם עמנואל, ומפיק הסרטים הארווי וויינסטיין, תרמה לעונש הקשה יחסית.

"כשהתברר לו עד כמה חמור מצבו המציא אורנהיימר את הסיפור כאילו הוא ביקש לשפר את האבטחה באינטרנט, טען שכל מה שהוא עשה הוא להיכנס דרך דלת פתוחה", ציין התובע, פול פישמן, בהודעה שפרסם. "חבר המושבעים לא קנה את הסיפור, וגם לא השופטת שגזרה את העונש".

אורנהיימר ביקש שתיגזר עליו תקופת מבחן. פרקליטו, טור אקלנד, טען שלא נגנבה אף סיסמה ושאין הצדקה לפסוק תקופת מאסר ארוכה, שכן במקרה "חמור בהרבה" ביקשו התובעים הממשלתיים תקופת מאסר של שישה חודשים בלבד. הוא הוסיף, כי יגיש ערעור בשם מרשו. "אם זו נקראת פריצה למחשבים, הרי שעשרות אלפי אמריקנים מבצעים עבירות מחשב מדי יום. במקרה זה לא נגרם שום נזק", טען.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים