איך צפוי להיראות ה-iPhone הבא? כל השמועות

אם אלפי האתרים והבלוגים שמתעסקים בנושא צודקים, נראה שהגרסה החדשה של מכשיר הדגל של אפל תוצג במהלך הקיץ הקרוב ● איך הוא יראה, מה הוא יכלול והאם הוא יגיע במקביל לגרסה חדשה של iOS?

לאחר שנרגעו כולם מההייפ סביב הכרזת הגלקסי S4 של סמסונג (Samsung), החלו האתרים הטכנולוגיים לעסוק בהשוואתו מול ה-iPhone של אפל (Apple). במקביל, כמיטב המסורת, החל גל הניחושים והשמועות השנתי לקראת השקת ה-iPhone הבא, שיכונה ככל הנראה iPhone 5s.

מתי?
לפי השמועות, יושק המכשיר מתישהו בקיץ הקרוב. אם אפל מחביאה בשרוול "קסם" כלשהו, זה בדיוק יהיה הזמן לחשוף אותו, כי מצבה של החברה נראה היום פחות טוב מאשר לפני שנה-שנתיים. היא אמנם ממשיכה לצבור הרים של כסף, אבל דומה שוול-סטריט מאבדת אמון בסיכויי הצמיחה העתידיים של החברה מקופרטינו. היא אמנם מכרה ברבעון האחרון 47.8 מיליון מכשירים, אך דיווחים רבים מספרים באחרונה על צניחות דרמטיות בהזמנת רכיבים ל-iPhone 5, מה שעלול להצביע על דעיכה בהתעניינות הצרכנים במכשיר הדגל של החברה.

בנוסף, בהתחשב בעובדה שאפל נוהגת להשיק גרסה חדשה מדי סתיו – חודש לפה או לשם – סביר שהיא לא תתעכב יתר על המידה עם השקת מכשיר חדש, לאור השקות מכשירי האנדרואיד (Android) התכופות, שגם גוזלות ממנה נתחים בשוק הסיני הענק. השמועות מדברות על אוגוסט הקרוב, והסבירות שהן נכונות היא די גדולה.

גודל מסך
לאור הצלחתם בשוק של סמארטפונים בעלי מסך גדול, סביר להניח שגם אפל מפתחת מכשיר iPhone עם מסך גדול יותר מ-4 אינץ'. מסך ה-4 אינץ' ב-iPhone 5 אמנם זכה לתגובות נלהבות בשוק, אך יצרניות הסמארטפונים מגלות שלא רק איכות המסך משחקת תפקיד עם הצרכנים, אלא גם הגודל. השמועות מדווחות על מסך בגודל 4.8 אינץ' ב-iPhone הבא. עם זאת, יש לקחת בחשבון שרוב ההערכות גורסות שהמכשיר הבא שתשיק אפל יהיה כאמור iPhone 5s, מה שמעיד על גרסה עם שיפורים קטנים בלבד – בעיקר בליבת המכשיר. אם אכן תתממש התחזית, יאלץ המסך הגדול יותר לחכות כנראה ל-iPhone 6.

מעבד
ה-iPhone 5 היה המכשיר הראשון שנשא בקרבו את מעבד ה-A6 הדו-ליבתי של אפל. אז מה יבוא אחריו? ה-A7, כמובן, שלפי השמועות יכלול ארבע ליבות. בהתחשב בעובדה שתמונות שלו כבר דלפו לרשת, נראה שלהערכות הללו יש בסיס איתן.

מצלמה
ב-iPhone 5 מותקנת מצלמה אחורית של 8 מגה-פיקסלים עם חיישן מתוצרת סוני (Sony). לפי ההערכות והשמועות האחרונות, תישא הגרסה הבאה של אפל גם היא את חיישן ה-Exmor RS של סוני, אך היא תצטרף למועדון ה-13 מגה-פיקסל. מצד שני, יש כאלה הסוברים שאפל דווקא תשאיר את נושא "שיפוץ" המצלמה במכשיר ל-iPhone 6.

מכשיר זול לשווקים מתפתחים
במשך שנים מועלות שמועות וסברות על גרסה זולה במיוחד של ה-iPhone עבור שווקים מתפתחים. למרות שהן מעולם לא התאמתו, הן גם לא גוועו. רשת האינטרנט שוב מתמלאת לאט-לאט בהערכות, לפיהן בקיץ הקרוב תשיק אפל מכשיר זול, בעל כיסוי פשוט עשוי פלסטיק ופיברגלס, שיתאים במחירו לשווקים צומחים ומתפתחים, כמו סין, הודו וברזיל. לפי השמועות, הוא יתמוך בקישוריות LTE, דור-4, אבל קרביו יהיו מפותחים פחות: הוא לא יישא מעבד A7 והסוללה שלו תהיה פחות חזקה. ייתכן גם, לפי השמועות, שכיסויי הפלסטיק יוצעו במגוון צבעים.

מערכת הפעלה
כאשר הושקה בספטמבר האחרון מערכת ההפעלה האחרונה של אפל, iOS 6, היא זכתה לפרסום אדיר – אבל לא כזה שהחברה חפצה בו. הבעיה הגדולה ביותר הייתה, כמובן, יישום המפות הכושל. גם התכונות האחרות של מערכת ההפעלה החדשה לא נשאו בשורות גדולות, כאשר למעשה היא הציעה מעט מאוד חידושים. לכן, לאפל דרושה בדחיפות מערכת הפעלה חדשה.

לפי השמועות, iOS 7 תגיע יחד עם הגרסה החדשה של ה-iPhone. מנגד, תכונותיה של המערכת החדשה עלומות, והבלוגרים ברחבי הרשת רק מנחשים או בעצם מביעים את משאלותיהם כשהם מציינים שאולי נזכה לשיפור ב-Siri, עדכון אוטומטי של יישומים והחופש לבחור דפדפן.

חיישן טביעת אצבע
אפל רכשה באחרונה את חברת האבטחה הסלולרית AuthenTec, המייצרת חיישנים ביומטריים. הרכישה סיפקה דלק להניע את השמועה שבכוונת אפל להוסיף חיישן טביעת אצבע למכשיר הבא שלה – תכונת מגע ידידותית, שיכולה להפוך את כפתור הבית למכשיר אבטחה, וכתוצאה מכך גם למכשיר מושך יותר, עם טכנולוגיית NFC מובנית בכפתור הבית לתשלומים סלולריים.

התוספות האלה אמנם חיוניות למדי להתפתחות ה-iPhone, אך השאלה הגדולה היא האם הן יופיעו בגרסת ה-5s או בגרסה שאחריה. לאור האימוץ האיטי של השימוש ב-NFC במכשירים שקיימת בהם כבר האופציה הזאת, נראה שאפל תמתין עם זה קמעה, ותעדכן את יישום ה-Passbook שלה בשילוב הרכיבים הביומטריים וה-NFC בגרסת 2014 של ה-iPhone.

פלאש המצלמה
השמועות באשר לחלק זה של המצלמה כבר החלו לפני שנה. לפי השמועות, אפל תוסיף למכשיר את הפלאש LED החכם של פיליפס (Phillips). השמועות הראשוניות דיברו על שילוב הפלאש הזה כבר ב-iPhone 5, אבל זה, כידוע, לא קרה. הרכילות האחרונה מדברת שוב על שילוב הפלאש של פיליפס בגרסת ה-5s בקיץ הקרוב. הפרטים על התכונות של הפלאש מועטים למדי, אבל בגדול מדובר על פלאש LED רב-צבעים, ש-"חש" את התאורה ומתאים את עצמו כדי להימנע מתמונות פגומות בעקבות חשיפת יתר.

להתראות כפתור הבית
כמו חברות יצרניות אחרות, אפל בונה אבות טיפוס שלעתים קרובות אינם יוצאים מדלת המעבדה. דוגמה אחת כזו היא דגם iPhone עם מסך 4.8 אינץ' ללא כפתור בית, הנושא תכונות מהממות של "שליטה מלאה במחוות" – כפי שתואר ב-Business Insider. להערכת אחרים, זה יכול להיות נחמד מאוד, אלא שאפל זקוקה לממשק משתמש חדש לגמרי כדי לוותר על כפתור הבית האגדי שלה.

טעינה אלחוטית
טעינה אלחוטית הפכה לתכונת-חובה בסמארטפונים היוקרתיים, כמו הלומיה 920 של נוקיה (Nokia), נקסוס 4 של גוגל (Google), מכשיר חלונות פון 8X של HTC ועוד. לפי אתר Digitimes הטיוואני, ה-iPhone 5s יאפשר טעינה אלחוטית. לא ידוע אם אפל תשלב את היכולת לתוך המכשיר או שתרכוש אביזר חיצוני, אבל סביר יותר שהאפשרות הראשונה היא שתתרחש, כי אפל חייבת להתאים את עצמה למתחרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים