נאט"ו פרסמה מדריך הוראות למלחמה בסייבר שקובע שהאקרים אזרחים הם מטרה לגיטימית לתקיפה

במדריך נכתב שאזרחים ש-"השתתפו באופן ישיר במעשי איבה, באופן דומה ללוחמים אזרחיים, שהשתמשו בנשק קונבנציונלי בסכסוך לגיטימי" הם מטרה לגיטימית למתקפות קונבנציונאליות ● עם זאת, הוא מציין ש-"אסור למתקפות קיברנטיות להיות ממוקדות על בתי חולים, סכרים ותחנות כוח גרעיניות - גם כאשר מדובר במטרות צבאיות

נאט"ו (NATO) פרסמה ספר הוראות משפטי-מקצועי למלחמה בסייבר ובו נכתב, בין השאר, כי "האקרים אזרחים הם מטרה לגיטימית לתקיפה קונבנציונלית". עם זאת, הספר מונה מספר מטרות בהן אסור לפגוע קיברנטית, ובכלל זה בתי חולים ותחנות כוח גרעיניות.

המדריך הוכן על ידי המרכז למצוינות בהגנה בסייבר של נאט"ו, שעבד עם 20 עורכי דין המתמחים במשפט בינלאומי, הוועדה הבינלאומית של הצלב האדום ופיקוד הסייבר של ארצות הברית. הכנת הספר ארכה שלוש שנים ומדובר בניסיון הכולל הראשון לקבוע אילו כללים מהמשפט הבינלאומי חלים על סכסוכים באינטרנט. הוא הושק לאחר התקפות על אסטוניה מצד האקרים ברוסיה, שהסבו נזק לתשתיות אסטוניה והביאו לשיתוקה לימים רבים. הספר כולל 95 סעיפים המפרטים כיצד מדינות יכולות להגיב ובאיזה אופן על התקפות סייבר בגבולות של המשפט הבינלאומי.

על פי הספר, "אסור למתקפות קיברנטיות להיות ממוקדות על בתי חולים, סכרים ותחנות כוח גרעיניות – גם כאשר מדובר במטרות צבאיות". הוא אף כולל הוראות המאפשרות למדינות להגיב בנשק קונבנציונלי למתקפת סייבר שנגרמת על ידי מדינה אחרת – מתקפה שגורמת למוות או לפגיעה משמעותית ברכוש.

אחת ההוראות הבולטות בספר היא, כאמור, זו שקובעת שהאקרים אזרחיים שגורמים למוות או נזק לרכוש יכולים להוות מטרה לגיטימית לפגיעה בנשק קונבנציונלי. נכתבו בו, כי "המפתח למענה לשאלה זו הוא האם אותם האקטיביסטים (שילוב המילים 'האקרים' ו'אקטיביסטים', פעילים חברתיים – י.ה.) השתתפו באופן ישיר במעשי איבה, באופן דומה ללוחמים אזרחיים, שהשתמשו בנשק קונבנציונלי בסכסוך לגיטימי". יצוין שמומחים היו חלוקים ביניהם מתי בדיוק האקר שכזה עשוי להיות יעד לתקיפה קונבנציונלית.

המדריך אינו מסמך רשמי של נאט"ו ולדברי מומחים, עדיין אין הסכמה רחבה על היבטים רבים לגבי האופן בו החוק הבינלאומי חל על מתקפות מקוונות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים