מיקרוסופט רכשה את Netbreeze, שמספקת כלי ניתוח מדיה חברתית, ותשלב אותם בהיצע ה-CRM שלה

החברה הנרכשת, שמקורה בשווייץ, מציעה יכולת ניתוח רב-לשונית בטוויטר, פייסבוק ויו-טיוב, ומיקרוסופט מתכוונת לשלב את יכולותיה במערכת ה-Microsoft Dynamics CRM ● אנליסטים ציינו, כי רכישה של חברות הפועלות בעולם כלי ניתוח מדיה חברתית היא דרכן של ספקיות ה-IT, ובכלל זה מיקרוסופט, להפוך עצמן למומחיות בעולם מיכון השיווק יוסי הטוני

טלאי חירום מיידי. מיקרוסופט

מיקרוסופט (Microsoft) רכשה את Netbreeze השווייצרית – חברה שפועלת בעולם ניטור המדיה החברתית. היקף הרכישה לא נמסר לפרסום.

בכוונת הענקית מרדמונד לשלב את הפעילות של הנרכשת בהיצע ה-CRM שלה. לנרכשת יש יכולת ניתוח רב לשונית בטוויטר (Twitter), פייסבוק (Facebook) ויו-טיוב (YouTube), ומיקרוסופט מתכוונת לשלב את יכולותיה במערכת ה-Microsoft Dynamics CRM.

אנליסטים ציינו, כי רכישה של חברות הפועלות בעולם כלי ניתוח מדיה חברתית היא דרכן של ספקיות ה-IT להפוך עצמן למומחיות בעולם מיכון השיווק. כך, אורקל (Oracle) רכשה בשנה שעברה את Vitrue ולאחר מכן את Eloqua, תמורת 871 מיליון דולרים; Salesforce.com קנתה את Buddy Media, תמורת 689 מיליון דולרים; והרכישה הנוכחית של מיקרוסופט תצטרף לרכישה נוספת שלה, מלפני חמישה חודשים, אז קנתה את חברת MarketingPilot.

בוב טוץ, סמנכ"ל במיקרוסופט, כתב בבלוג שלו, כי "NetBreeze משלבת שיטות מודרניות של עיבוד טבעי של השפה (NLP), כריית נתונים וניתוח סמנטי של טקסט, ב-28 שפות, לרבות גרמנית, אנגלית, צרפתית, ספרדית, רוסית, ערבית, יפנית וסינית-מנדרינית מסורתית. לעומת זאת, הפתרונות המתחרים לא מתרגמים באופן ישיר, אלא קודם מתרגמים לשפה משותפת ולאחר מכן מבצעים את ניתוח הלכי הרוח והרגשות במדיה החברתית. בנוסף, NetBreeze מציעה ללקוחות את היכולת לעקוב אחר מגוון של ערוצים חברתיים, 6,000 אתרי חדשות מקוונים, 18 מיליון בלוגים וחצי מיליון לוחות מודעות".

אנליסטים ציינו שמהלך הרכישה של מיקרוסופט נועד לענות על המגמה בשוק לפיה ספקיות ה-IT נדרשות לסייע ללקוחות העסקיים שלהן לדעת ולהבין במהירות מה נאמר עליהם באינטרנט ולהגיב במהירות. לדבריהם, "מדובר בצורך ביכולת טכנולוגית משמעותית, בהתחשב בכמות העצומה של הציוצים והלייקים שקיימים במדיה החברתית. ארגונים לא יכולים לקבל את התמונה האמיתית ואת המידע הקריטי על הביצועים בפועל של עסק בלי שאלה יכללו נתונים מהמדיה החברתית, אבל כדי להפוך את הנתונים החברתיים למידע איכותי ונקי, שניתן להוציא ממנו פעולות לביצוע, נדרש לשלב אותו במהירות".

במקביל לרכישה הודיעה מיקרוסופט על עדכונים בהיצע ה-CRM Dynamics שלה. האחד, ג'מיני, יהיה גרסה מעודכנת של טכנולוגית MarketingPilot. הגרסה החדשה, 15 MarketingPilot, תכלול חווית משתמש פשוטה ופונקציונלית, עם חיבור לכלי BI. היא תאפשר למשתמשים לתכנן ולעקוב אחר אינטראקציות עם לקוחות על פני הערוצים השונים. הגרסה החדשה זמינה החודש ללקוחות בארצות הברית ותהיה זמינה במהלך השנה בשאר העולם. העדכון השני ל-Dynamics CRM יהיה במחצית השנייה של 2013 והוא יכלול את יישומי ה-CRM עבור חלונות 8 (Windows 8) ו-iPad.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים