גרטנר: לבלקברי יש עוד דרך ארוכה

חברת המחקר ממליצה ליצרנית הסמארטפונים המתחדשת להשקיע בפנייה מוגברת לארגונים גדולים שיהיו מעוניינים להשקיע בפלטפורמה שלה, אבל גם להתחשב בצרכנים הפרטיים

למרות השבחים והביקורות החיוביות, ה-Z10 החדש של בלקברי (Blackberry) צריך לעשות עוד דרך ארוכה לפני שהחברה תוכל למשוך אליה תשומת לב מצד מתחרותיה העיקריות – כך עולה מדו"ח חדש שפרסמה גרטנר (Gartner). ואן בייקר, סגן נשיא בחברת המחקר, ציין שלושה נושאי מפתח שעשויים להוביל – או לעצור – את הצלחתה של מערכת ההפעלה החדשה של בלבקרי. ההמלצות של האנליסט מדברות על פנייה מוגברת לארגונים גדולים, שיהיו מעוניינים להשקיע בפלטפורמה של בלקברי, אבל גם להתחשב בצרכנים הפרטיים.

הנקודה הראשונה שמציין בייקר נוגעת למערכת ההפעלה BB10 ועד כמה היא תצליח לקסום לצרכנים ולמשוך אותם מן המערכת שהם רגילים אליה. לטענתו, הדבר תלוי בתקציב שתשקיע בלקברי כדי להלהיב את המשתמשים ולגרום להם לעבור אליה.

הנקודה השנייה שמאיר בייקר עוסקת בתנאי השוק שבלקברי צריכה להתמודד איתם והמתחרים העומדים מולה. "השוק העיקרי של בלקברי הוא הצרכנים", כתב בייקר בדו"ח שלו. "בעוד שבלקברי מקדמת את המותג שלה בקרב ארגונים, גם תחייה בשוק הזה לא תתקן את המצב הכספי של החברה. ההסתמכות של בלקברי על השוק הצרכני אחראית במידה רבה לקשיים שעמם מתמודדת החברה בתחרות בשוק. אבטחת הרשת של בלקברי", אומר הדו"ח, "תמיד הייתה בפסגת התעשייה, אבל החברה אינה יכולה לסמוך עוד על עסקים וארגונים בלבד כדי להתמודד בצורה יעילה".

הנקודה השלישית שמדגיש הדו"ח פונה יותר לארגונים הגדולים, שמבחינה היסטורית תפסו חלק נכבד משוק הלקוחות של בלקברי. הפלטפורמה הארגונית האחרונה של בלקברי, BES10, אינה מציעה תמיכה בניהול פתוח של API לכלי MDM פופולריים. במילים פשוטות יותר, מתכוון הדו"ח לומר, כי ארגונים שמציעים גישה מרובת פלטפורמות לרשתות שלהם עשויים לחוות בעיות בסנכרון מכשירים שהם לא בלקברי, מאחר שהם משתמשים בתכונות של ניהול מדיניות ולא את באסטרטגיה המקיפה שהיא מציעה למכשירי BB10.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים