הרשויות בארצות הברית פתחו בחקירה בחשד שעובדים במיקרוסופט נתנו שוחד במדינות זרות

משרד המשפטים והרשות לניירות ערך של ארצות הברית חוקרות האם עובדים של ענקית התוכנה, שמועסקים בסין, רומניה ואיטליה, נתנו שוחד מטעם החברה עצמה ● מיקרוסופט מסרה, כי היא חוקרת את הפרשה בעצמה, אולם סירבה להתייחס לפרטיה ● הרשות לניירות ערך סירבה להגיב וממשרד המשפטים נמסר, כי הם לא יכולים לאשר או להכחיש את דבר קיומה של החקירה

הרשויות בארצות הברית פתחו בחקירה האם עובדים במיקרוסופט (Microsoft), שמועסקים בסין, רומניה ואיטליה, נתנו שוחד מטעם החברה עצמה. ממיקרוסופט נמסר, כי יחידת העמידה בתקנות שלה פתחה בחקירת הנושא בעצמה. עם זאת, בחברה סירבו להתייחס לפרטי הפרשה.

ההודעה של ענקית התוכנה פורסמה לאחר שבוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) הופיעה ידיעה על כך שמשרד המשפטים והרשות לניירות ערך בארצות הברית פתחו בחקירה בעקבות מידע שמסר בשנה שעברה עובד לשעבר של מיקרוסופט, שטען שהחברה שילמה לכאורה שוחד לגורמי ממשל זרים בתמורה להסכמי תוכנה. הידיעה נסמכת על מידע שמסר מקור יודע דבר, שביקש לשמור על עילום שם.

"המידע שפורסם בוול-סטריט ג'ורנל חשוב ומן הראוי שהעניין ייבדק על ידי הממשל ואצלנו בחברה", כתב ג'ון פרנק, סגן היועץ המשפטי הראשי של מיקרוסופט, בהודעה שפרסם בבלוג של החברה. "אנחנו מתייחסים בחומרה לטענות שהובאו לידיעתנו ומשתפים פעולה באופן מלא עם החקירה של הממשל".

על פי הידיעה שפורסמה, במיקרוסופט שכרו פרקליטים חיצוניים שחקרו את הטענות במשך עשרה חודשים, אך בחקירה לא התגלתה שום עבירה. עוד נכתב, כי החקירות נמצאות עדיין בשלבים מוקדמים והרשויות עדיין לא מאשימות אף גורם בעבירה כלשהי.

הרשות האמריקנית לניירות ערך סירבה להגיב. דובר משרד המשפטים האמריקני מסר, כי הוא לא יכול לאשר או להכחיש את דבר קיומה של החקירה.

אישומים בעבירות על החוק שאוסר לתת שוחד במדינות זרות אינם בגדר תופעה נדירה בענף ההיי-טק בארצות הברית. יבמ (IBM) הסכימה לשלם ב-2011 קנס של 10 מיליון דולרים במסגרת הסכם פשרה עם הרשות האמריקנית לניירות ערך, לאחר שהואשמה במתן שוחד בדרום קוריאה ובסין. הסכם הפשרה כפוף לאישור של בית המשפט, שעדיין לא ניתן.

על פי נתונים של פירמת הפרקליטים Gibson, Dunn & Crutcher, מספר התיקים בהן מטפלות הרשויות בארצות הברית בנוגע לשוחד במדינות זרות הולך ויורד בשנים האחרונות. ב-2012 הן טיפלו ב-23 תיקים, ב-2011 – ב-48 תיקים, וב-2010 – ב-74 תיקים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים