מחקר: יישומי אחסון בענן משאירים עקבות במכשירים הסלולריים

תחת הכותרת "שימוש בסמארטפונים כהרשאה לעדויות ראייתיות הכלולות בשירותי אחסון בענן", מתארים החוקרים את כמות הנתונים הנותרת בטלפונים סלולריים ● הקבצים אמנם בלתי נראים, אך יכולת השחזור מאפשרת שימושים משפטיים וראייתיים במקרה הצורך ● על פי החוקרים, "בתסריטים מסוימים, השחזור מאפשר גישה לנתונים נוספים שאוחסנו בענן על ידי אותו בעל חשבון"

חשבתם שאחסון בענן מעלים את הקבצים מן המכשיר שלכם? תחשבו שוב: חוקרים מאוניברסיטת גלזגו שבסקוטלנד גילו כי יישומי אחסון ענן, שלפי הגדרתם שולחים את הקבצים במלואם לאחסון, מותירים אחריהם גרסאות הניתנות לשחזור של הקבצים. הקבצים אמנם בלתי נראים, אך יכולת השחזור מאפשרת שימושים משפטיים וראייתיים במקרה הצורך. בעבודתם של החוקרים, המוצגת תחת הכותרת "שימוש בסמארטפונים כהרשאה לעדויות ראייתיות הכלולות בשירותי אחסון בענן", מתארים החוקרים את כמות הנתונים הנותרת בטלפונים סלולריים שמהם נשלחים קבצים לאחסון ענן.

מחברי המחקר מפרטים כיצד ביצעו איפוס למכשיר iPhone 3G עם מערכת ההפעלה iOS 3 ומכשיר Desire של HTC המריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד 2.1. לאחר מכן השתמשו ביישומים דרופבוקס (Dropbox), בוקס (Box) ו-SugarSync כדי להעביר 20 קבצים שונים שנוצרו על המכשירים הסלולריים, מסוג JPG, DOC, PDF MP3 ו-MP4. כמה מהקבצים נפתחו ושונו במכשיר הסלולרי, ואחרים לא. לאחר הפעולות האלה נעשו מניפולציות על המכשירים בדרכים שונות, כמו ניקוי הזיכרון של המכשיר, כיבוי המכשירים, ועוד. בהמשך הורידו החוקרים את תכולת הזיכרון הפנימי וגילו קבצים רבים במיקומים רבים של הזיכרון.

בסיכומו של דבר, המחקר מעיד על כך שכרטיס הזיכרון במכשיר ה-Desire של HTC והזיכרון הפנימי של ה-iPhone נשאו שניהם קבצים שהמשתמשים היו בטוחים שנעלמו מהמכשירים ועברו לאחסון ענן. שני המכשירים זכרו את מספרי הזהות הייחודיים לקבצים שהועלו לבוקס, אותות אימות של השירות ו-URL של הקבצים. ביחד, "המידע הזה יכול לשמש לצורך שחזור הקבצים שהורדו מן המכשירים", כותבים החוקרים, "תוצאות המחקר שלנו מראות שסמארטפונים בעלי גישה לאחסון ענן עלולים להכיל נתונים שאוחסנו בענן. שחזור הנתונים מן המכשירים האלה עשוי לספק, בתסריטים מסוימים, גישה לנתונים נוספים שאוחסנו בענן על ידי אותו בעל חשבון".

עבודת המחקר פורסמה בוועידה הבינלאומית האחרונה למדעי מערכות, שנערכה בהוואי על ידי שלושת החוקרים ג'ורג' גריספוס, ויליאם ברדלי גליסון וטים סטונר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים