מתקפת ההאקרים על דרום קוריאה ממחישה את הסכנות המקוונות מצפון

שלושה גופי שידור ושני בנקים בדרום קוריאה הותקפו אתמול (ד') קיברנטית - ובמדינה מטילים את האחריות לכך על שכנתה העוינת מצפון ● על פי הערכות של מומחים דרום קוריאניים, מקור המתקפה הוא בשרת בסין, אולם שר החוץ הסיני טוען בתגובה, כי "האקרים מרבים להשתמש בכתובות IP של מדינות אחרות כדי להסוות את מקור המתקפה"

האם גם הפעם ידה של צפון קוריאה במעל? צילום: אימג'בנק

מתקפת ההאקרים שהשביתה שלושה גופי שידור ושני בנקים גדולים בדרום קוריאה בוצעה, על פי מרבית ההערכות, מצפון קוריאה, שביקשה להפגין את יכולתה בתקופה בה המתח בין שתי המדינות עולה במהירות.

גורמים רשמיים בסיאול, בירת דרום קוריאה, ייחסו אמש (ד') את המתקפות לשרת בסין, מדינה שנעזרה בעבר בהאקרים מצפון קוריאה. המתקפה חשפה את הפגיעות הרבה של דרום קוריאה, שנחשבת למדינה המקוונת ביותר בעולם.

שר החוץ של סין מסר בתגובה, כי המתקפות המקוונות הן "בעיה כלל עולמית", אנונימית וחוצת גבולות. "האקרים מרבים להשתמש בכתובות IP של מדינות אחרות כדי להסוות את מקור המתקפה", טען דובר משרד החוץ הסיני, הונג ליי.

גורם ממשלתי בסיאול האשים במתקפה ישירות את צפון קוריאה, אך במשטרה ובסוכנות לעבירות מחשב של דרום קוריאה טענו, כי ניתן יהיה לקבוע סופית את האחריות למתקפות רק בעוד מספר חודשים. עם זאת, במתקפות מקוונות קודמות שנחקרו הוטלה האחריות על הצפון.

במתקפה שנערכה אתמול נפגעו השרתים של רשתות הטלוויזיה YTN ,MBC ו-KBS, וכן שני בנקים – Shinhan Bank ו-NongHyup Bank. כ-32 אלף מחשבים נפגעו בחמישה ארגונים אלה, על פי הסוכנות הממשלתית של דרום קוריאה להגנת האינטרנט, ועל פי ההערכות יידרשו כחמישה ימים כדי להחזיר מחשבים אלה לפעולה מלאה. השירותים הבנקאים חודשו תוך מספר שעות והשידורים של רשתות הטלוויזיה לא נפגעו. בתגובה למתקפה העלה הצבא של דרום קוריאה את רמת הכוננות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים