אביב מעונן ועשיר בידע

התחזיות של חברות המחקר לגבי השוק הישראלי אינן מבשרות על צמיחה, וגם היום, ערב חגי האביב, העתיד לוט בערפל ● ולמרות הכל, בהשוואה לענפים אחרים, יש מקום לאופטימיות – כל עוד ישכילו החברות להבין כי בימי מיתון ההשקעות בטכנולוגיה יכולות רק לקדם את דרישות ההנהלות להתייעלות ולצמצום עלויות ● ואילו ועידות, אירועים וכנסים צפויים לנו אחרי החג?

האביב רשמית כאן ובשבוע הבא המדינה יוצאת לחופשת החג. בזירה הכלכלית, התחזיות צופות אביב מעט מעונן, זאת לאור המיתון ההולך ומחריף בכל העולם אשר נותן את אותותיו גם בישראל. במיתונים קודמים ענף ה-ICT הוכיח שהוא ראוי לתואר "הקטר של המשק", ושמר על יציבות יחסית. התחזיות של חברות המחקר לגבי השוק הישראלי אינן מבשרות על צמיחה חדה, כזו שתאפשר לענף להמשיך ולהוביל את המשק. אולם בהשוואה לענפים אחרים, יש מקום למעט אופטימיות.

ענף ה-ICT על מרכיביו השונים מוטמע כיום במרבית הארגונים במגזרים הבולטים במשק, עובדה שבלטה מאוד בתחילת המיתון הקודם ב-2008 ונמשכת היום בצורה חזקה יותר. גם מגזרים שסובלים מהאטה, ויש להם צורך בקיצוץ, לא ממהרים לוותר על פרויקטי IT. המנמ"רים והלקוחות הפנימיים של שירותי ה-IT הצליחו לשכנע את ההנהלות, שדווקא בימי מיתון ההשקעות בטכנולוגיה יכולות רק לקדם את דרישות ההנהלה להתייעלות ולצמצום עלויות. ומצד שני, השקעות אלו יצליחו לקבל ROI מהיר יותר, שמסייע לליבת העסקים של הארגון. גם כיום, ערב האביב, העתיד לוט בערפל.

לקח נוסף שנלמד ממיתונים קודמים, ולמעשה מתממש כל הזמן, הוא שארגונים לא מפסיקים להשקיע בעובדים, בידע ובהשכלה שלהם. יש מתאם מאוד ברור בין העשרת עולם הידע המקצועי והרחב של העובדים – מרמת המתכנת ועד למנמ"ר – ליכולת ההישרדות של הארגון בתקופות משבר. כך צמחו להם הפורמטים של הוועידות המקצועיות שאנו באנשים ומחשבים מקיימים כל שנה, וכן אירועים ממוקדים של חברות שעובדות עם הענף, ומעוניינות לפגוש את מקבלי ההחלטות ישירות או באמצעות אירועים שהן יוזמות.

מה צפוי לנו אחרי החג?

לוח האירועים, הכנסים והוועידות של אנשים ומחשבים לרבעון השני והשלישי של השנה כבר מוכן. להלן זרקור קצר על התכנים והנושאים בהם נטפל אחרי החג.

הנושא המרכזי שימשיך להעסיק אותנו, כמו גם בחורף האחרון והשנה הקודמת, הוא הסייבר. האבטחה BCP ו-DRP עולים שוב לסדר היום. הוועידה הראשונה תהיה InfoSec 2013, הוותיקה ביותר, שמזכירה לנו שוב ושוב, שהסייבר כבודו במקומו מונח אבל הוא עדיין לא מילה נרדפת לאבטחת מידע. ארגונים רבים עדיין עומדים בפני אתגרים לא פשוטים בכל מה שקשור לאבטחת הרשתות שלהם והגנה על המידע בעידן BYOD. הסייבר הוא האיום הסקסי ביותר, אבל לא העיקרי. תחום האחסון, שנראה גם הוא רדום בשנים האחרונות, מתעורר לחיים, הפעם על רקע הענן ההולך ומתנחל ביותר ויותר ארגונים בישראל. בכנס זה נעמיד למבחן את הסוגיה השנויה במחלוקת האם וירטואליזציה אכן מוזילה את עלות התחזוקה בארגון או לא.

הסייבר, כפי שכבר הוזכר, עדיין פה. בעקבות ביקורו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, עלה שוב הנושא האיראני. תקיפה באיראן היא נגזרת של פעילות סייבר, שיכולה להתקיים בתסריטים שונים – יזומים או הגנתיים. אבל לסייבר יש גם השלכה אחרת: עד כמה מדינת ישראל מסוגלת לממש את אחד מיסודות תפיסת הביטחון שלה, שאומרת כי בשעת מלחמה או אירוע רחב בזירות מסוימות, המטרה היא להדוף את האיום אל מחוץ לגבולות המדינה ולאפשר לעורף לתפקד כרגיל. בשנת 2013 ההמשכיות התפקודית לא יכולה להתקיים ללא תפקוד שוטף של מערכות המיחשוב והמידע ורציפות בתקשורת קווית או סלולרית, וכמובן גם ללא מערכות גיבוי חמות שמאפשרות להמשיך לתת שירותים ללא תקלות. נושאים נוספים בהם נעסוק שייכים לתחום הענן, שבו נראה סוף סוף יישומי ענן.

לא נשכח את הוועידות המגזריות בתחומי הבריאות, ממשלה, שלטון מקומי, דפוס וכמובן את הוועידות של ארגונים ציבוריים כמו משתמשי סאפ (SAP), לשכת מנתחי מערכות ואיגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה. גם השנה נמשיך במרץ את קיום התחרויות למצוינות אישית וארגונית, וכן את תחרות Webi, שתתמקד השנה במיקסום חוויית הלקוח, והמשך לתחרות המרתקת של אפליקציות מובייל במסגרת ועידת 2013 Mobility.

השורה התחתונה: צפוי לנו אביב מאתגר, עם מגוון של ועידות וכנסים. ובעיקר: למרות כל האפליקציות הטכנולוגיות וההמצאות הרבות, אין תחליף למפגשים הבינאישיים בין עמיתים למקצוע, בין חברות שמציעות טכנולוגיה. אלו וגם אלו מגיעות לכנסים כי הן רואות בזה מפגש של רצונות טובים וחיוביים. חג שמח וחופשת חג נעימה לכולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים