גרטנר: מודל השירות המסורתי ייעלם עד 2015; תוכנה, תשתית ופלטפורמה יינתנו כולן כשירות

על פי דו"ח חדש שפרסמה חברת המחקר, שירותים במודל החדש יצמחו בקצב מהיר הרבה יותר בהשוואה לתחומי ה-IT האחרים ● תחומים כמו Iaas ו-BPaaS, מעריכה גרטנר, יגדלו ב-13.1% ו-47.3% בהתאמה במהלך 2013 ● אריק רוקו, סגן נשיא בגרטנר: "בפני ספקי השירותים עומדות אפשרויות רבות לגדילה והרחבת העסקים בתקופה הקרובה"

מודל שירותי ה-IT המסורתי ייעלם עד 2015 ויפנה את מקומו לתוכנה, תשתית ופלטפורמה שיינתנו כשירות – כך חוזה חברת המחקר גרטנר (Gartner) בדו"ח חדש שפרסמה. על פי גרטנר, ארגונים ילכו יותר ויותר לכיוון SaaS (ר"ת Software as a Service, תוכנה כשירות), Iaas (ר"ת Infrastructure as a Service, תשתית כשירות) ו-Paas (ר"ת Platform as a Service), עד שלא יהיה להם צורך יותר במודל השירות המסורתי.

על פי הדו"ח, שירותים במודל החדש – המתבססים בעיקר על מיחשוב ענן, יצמחו בקצב מהיר הרבה יותר בהשוואה לתחומי ה-IT האחרים. כך, תחומים כמו Iaas ו-BPaaS (ר"ת Business Process as a Service), צפויים לגדול ב-13.1% ו-47.3% בהתאמה במהלך 2013. "על ארגוני IT לגשר על הפער בין היצע הלגאסי שלהן למודל השירותים החדש", מדגישים מחברי הדו"ח.

גרטנר מציעה שלוש המלצות לספקי השירותים: הפסקת מסרים שיווקים שאינם ייחודיים תוך הדגשת הערך העסקי במעבר משירותים קיימים למודלים החדשים, שיפור ה-Delivery באמצעות שדרוג היצע השירותים והפרדה בין שירותים כלליים לשירותי מומחה.

"בפני ספקי השירותים עומדות אפשרויות רבות לגדילה והרחבת העסקים בתקופה הקרובה", אמר אריק רוקו, סגן נשיא בגרטנר. עם זאת, הדגיש, כי "יהיה עליהם לעבור שינויים משמעותיים, שיאפשרו להם בין היתר להשפיע על מקבלי ההחלטות בארגונים".

זו אינה הפעם הראשונה בה מבליטה גרטנר את השינוי באופן שבו משתמשים ארגונים בשירותי IT. לפני כשנתיים פרסמה חברת המחקר דו"ח, שבו פירטה כיצד שירותי IT בענן מובילים ל-"קניבליזציה" של מודל מיקור-החוץ ומשפיעים באופן ניכר על המודל הצריכה של שירותי מיחשוב בארגונים. בשנה שעברה העריכו בגרטנר, כי היקפו של שוק ה-PaaS הבינלאומי יגיע לכ-מיליארד דולרים, ויצבור מומנטום בעקבות הצלחתם של ה-SaaS וה-IaaS.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים