מיקרוסופט ממשיכה להסתבך באירופה: פעילי קוד פתוח טוענים שברדמונד מקשים על משתמשים להגר ללינוקס

בכתב התלונה בן 14 העמודים מסבירים אנשי ארגון קוד פתוח מספרד, כי חלונות 8 כוללת "מנגנון חסימה" השולט על תהליך ההפעלה של המחשב הגורם לכך שמשתמשים שמבקשים להתקין מערכת הפעלה אחרת, צריכים לבקש מפתח מיוחד ממיקרוסופט כדי לעשות זאת ● מיקרוסופט בתגובה: "נשמח להשיב על שאלות נוספות בנושא, אך אנו משוכנעים שהגישה שבחרנו עומדת בקנה אחד עם החוק ומסייעת להגן על המשתמשים"

ארגון ספרדי המאגד משתמשי ומפתחי קוד פתוח הגיש תלונה לנציבות האיחוד האירופי נגד מיקרוסופט (Microsoft), בטענה שענקית התוכנה מרדמונד מקשה על משתמשים להגר למערכת ההפעלה הפתוחה, לינוקס (Linux). הארגון, המכונה היספלינוקס (Hispalinux) וכולל כ-8,000 חברים, טוען שמשתמשים שרוכשים מחשבים המבוססים על מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט, חלונות 8 (Windows 8), מתקשים לעבור ללינוקס ולמערכות הפעלה אחרות.

בכתב התלונה בן 14 העמודים, מסבירים אנשי היספלינוקס, כי חלונות 8 כוללת "מנגנון חסימה" בשם UEFI Secure Boot, השולט על תהליך ההפעלה של המחשב. המשמעות של הטמעת המנגנון היא, שמשתמשים שמבקשים להתקין מערכת הפעלה אחרת צריכים לבקש מפתח מיוחד ממיקרוסופט כדי לעשות זאת. בהיספלינוקס טוענים, כי מדובר "בכלא טכנולוגי דה-פקטו, שהופך את מערכת ההפעלה חלונות לפחות ניטראלית מאי פעם".

מיקרוסופט מסרה בתגובה, כי UEFI הפך לסטנדרט וכי הטכנולוגיה נועדה לשפר את אבטחת תהליך ההפעלה של המחשב. עוד ציינה החברה, כי כוונתה להשתמש ב-UEFI בחלונות 8 פורסמה כבר בעבר באופן פומבי. "נשמח להשיב על שאלות נוספות בנושא, אך אנו משוכנעים שהגישה שבחרנו עומדת בקנה אחד עם החוק ומסייעת להגן על המשתמשים".

למיקרוסופט מערכת יחסים ארוכה ומורכבת עם האיחוד האירופי ובמיוחד עם הרשות להגבלים עסקיים של האיחוד. לפי החוק באירופה, ניתן לקנוס את מיקרוסופט בסכום של עד 10% מהכנסתה השנתית, כלומר – עד 7.4 מיליארד דולרים. למרות שטרם הוטל עליה קנס בהיקף שכזה, נאלצה ענקית התוכנה לשלם סכומים לא מבוטלים בעבר, וליתר דיוק – 2.2 מיליארד יורו בעשור האחרון.

בתחילת החודש הטיל האיחוד על מיקרוסופט קנס של 561 מיליון יורו בגין "הפרה חמורה" של הסכם עם הרשות, לאחר שזו לא הציגה לצרכנים באירופה מסך שבו הם יכולים לבחור בין דפדפני אינטרנט שונים, כפי שהתחייבה בהסכם הפשרה עם האיחוד משנת 2009.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אורח VIP

    אני מציע לתרמילאים שכתבו את התביעה להיכנס למלונות שרתון והילטון ברחבי אירופה ולהנות ממגוון הדפדפנים השונים של חברת מיקרוסופט.

אירועים קרובים