מתקפת DDoS חסרת תקדים בהיקפה הובילה להאטה עולמית בגלישה באינטרנט

היקפה של המתקפה, שכוונה כלפי ארגון ללא כוונות רווח העוסק בצמצום תופעת הספאם העולמית, מוערך בכ-300 ג'יגה-ביט בשניה ● על פי הארגון המותקף, ספאמהאוס, המתקפה נמשכת כבר שבוע ● סטיב לינפורד, מנכ"ל ספאמהאוס: "התוקפים מנסים לפגוע בכל מרכיב של תשתית האינטרנט שלדעתם ניתן להפיל"

המטרה: שיתוף פעולה בין הממשלה והמגזר האזרחי בתחום הסייבר. אילוסטרציה: אימג'בנק

אחת ממתקפות הסייבר הגדולות בהיסטוריה הובילה בימים האחרונים להאטה גלובלית בקצב הגלישה באינטרנט, ומומחים מעריכים כי המצב עלול להמשיך ולהידרדר. המתקפה, שכוונה כלפי ארגון ללא כוונות רווח העוסק בצמצום תופעת הספאם העולמית, היא מסוג DDoS (ר"ת Distributed Denial of Service, מתקפת מניעת שירות) והיקפה מוערך בכ-300 ג'יגה-ביט בשניה.

על פי הארגון המותקף, ספאמהאוס (Spamhaus), המתקפה נמשכת כבר שבוע. הארגון, שפועל ממשרדים בלונדון ובז'נבה, מסייע לספקי אינטרנט באיתור הודעות דואר זבל ומניעת העברתן, במטרה לצמצם ככל האפשר את התופעה. הארגון אחראי למניעת כ-80% מהיקף תעבורת הספאם העולמית מדי יום. "התוקפים מנסים לפגוע בכל מרכיב של תשתית האינטרנט שלדעתם ניתן להפיל", אמר סטיב לינפורד, מנכ"ל ספאמהאוס, לרשת BBC.

חברת אבטחת המידע קספרסקי (Kaspersky) אישרה כי מדובר במתקפת ה-DDoS הגדולה והרחבה ביותר אי פעם. מומחיה הסבירו, כי מטרתה של מתקפה מהסוג הזה היא להציף שרתים של אתרי אינטרנט בהודעות ממערכות שונות, במטרה למנוע מהשרת לזהות בקשות גלישה לגיטימיות ובכך למעשה למנוע מהאתר לספק שירות. בקספרסקי הוסיפו, כי היקפה של המתקפה הוא עד כדי כך גדול, עד שהוא משפיע על התעבורה העולמית ברשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים