אמזון שדרגה את שירות Cloud Drive: מנגנון חדש יאפשר סנכרון קבצים

לשירות האיחסון בענן של אמזון נוסף מנגנון שקיים מזה זמן בדרופבוקס וב-Google Drive ● המנגנון יאפשר למשתמשים לצפות בגרסאות עדכניות של הקבצים במכשירים שונים

אמזון (Amazon) הוסיפה מנגנון לסנכרון קבצים לשירות האיחסון בענן Cloud Drive, בדומה למנגנונים המוצעים בשירותים המתחרים דרופבוקס (Dropbox) ו-Google Drive.

מנגנון הסנכרון יאפשר למשתמשים לצפות בגרסאות עדכניות של הקבצים במכשירים שונים. שירות Cloud Drive מוצע במתכונת של יישום שולחני למערכות חלונות (Windows) ו-Mac, כאשר גרסה שמיועדת למערכות אנדרואיד (Android) מתאימה לאיחסון תמונות בלבד. למשתמשים שאינם מעוניינים להוריד את היישום השולחני מוצע לוח פיקוד שפועל באינטרנט ומאפשר להעלות קבצים.

התחרות בפלח השוק של האיחסון בענן הולכת ומתלהטת. השירותים השונים מאפשרים למשתמשים להפיץ אותה גרסה של קובץ למחשבים שונים, על מנת למנוע אובדן של קובץ במקרה שאחד המחשבים אבד או נגנב, או בשל תקלה שאירעה באחד המחשבים. עם זאת, לא אחת מתגלות בשירותים אלה תקלות טכניות או בעיות ביצועים.

בחודש שעבר אירעו ב-Google Drive שלוש תקלות נפרדות שבשלהן נמנעה מחלק מהמשתמשים האפשרות לגשת לקבצים וליישומים שלהם. אחת מתקלות אלה נמשכה שלוש שעות ופגעה בכשליש מבקשות הגישה לשירות. למשתמשים הוצגו הודעות שגיאה והם סבלו מזמני טעינה ארוכים או ממצבים של Timeout.

בשירות דרופבוקס, שנסמך על שירותי האינטרנט של אמזון, התגלו בינואר בעיות בסנכרון או בהעלאה של קבצים.

במסגרת שירות Cloud Drive מציעה אמזון נפח איחסון של 5 ג'יגה-בייט בחינם ונפח איחסון של עד 1,000 ג'יגה-בייט למי שרוכשים מנוי במחיר של עד 500 דולרים לשנה.

אירועים קרובים