שש מדינות באירופה חוקרות האם גוגל מפירה את החוקים שלהן

בדיקה שעורכות הרשויות בצרפת, גרמניה, איטליה, הולנד, ספרד ובריטניה נועדה לקבוע האם החברה מפירה את החוקים של מי מהן במדיניות הפרטיות שהציגה לפני כשנה ● במסגרת המדיניות משלבת החברה בין נתוני המשתמשים בשירותים דוגמת יו-טיוב, ג'י-מייל וגוגל פלוס ● חקירה כלל אירופית קבעה שמדובר ב-"סיכון גבוה" לפרטיות המשתמשים, אך לא קבעה האם גוגל הפירה את החוק ● החברה טוענת שהמדיניות תואמת את החוקים האירופיים

הרשויות בצרפת, גרמניה, איטליה, הולנד, ספרד ובריטניה הודיעו אתמול (ג') על פתיחת הליך בדיקה שנועד לקבוע אם יש במדיניות הפרטיות שהציגה גוגל (Google) במרס אשתקד משום הפרה של החוקים המקומיים שלהן.

במדיניות הפרטיות האמורה איחדה גוגל את המדיניות החלה על 60 מוצרים שונים והחלה לשלב בין הנתונים שנאספים על המשתמשים בשירותים שונים, דוגמת יו-טיוב (YouTube), ג'י-מייל (Gmail) וגוגל פלוס (+Google). היא עשתה זאת בלי להציע למשתמשים דרך כלשהי להורות שהמדיניות החדשה לא תחול עליהם.

בעקבות ההכרזה על המדיניות החדשה הודיעו 29 רשויות שונות לשמירה על הפרטיות באירופה, כי הן פותחות בחקירה בעניין. בחקירה, אותה הובילה הרשות הצרפתית CNIL, נמצא שהמדיניות החדשה מציבה "סיכון גבוה" לפרטיות המשתמשים, אך החוקרים נמנעו מלקבוע שיש בה משום הפרה של החוק.

הרשויות הורו לגוגל להגיש עד פברואר 2013 הצעות לשינויים, אך החברה לא הגישה הצעות כלשהן. איזבל פלק-פיירוטין, נשיאת CNIL, מסרה ש-"הרשויות של שש מדינות החלו בהליך של בחינת אמצעי ענישה וכל רשות תפעל על פי החוקים החלים במדינה שלה. הספירה לאחור בעיצומה ולא נסתפק עוד בהבטחות לשינוי".

לדבריה, יש לרשויות הללו סמכות להטיל על גוגל אמצעי ענישה, אך כל אחת מהן חייבת לבצע חקירה משלה ולקבוע שבוצעה עבירה על פי החוק המקומי. אין די בחקירה המשותפת באירופה, שהסתיימה באוקטובר, כדי להפעיל אמצעי ענישה מקומיים. עם זאת, החקירות המקומיות יוכלו להתבסס על הממצאים שנאספו במסגרת החקירה המשותפת והן לא יצטרכו לפתוח בחקירה חדשה מהיסוד.

מגוגל נמסר בתגובה, כי היא תשתף פעולה עם הרשויות באירופה. אל ורני, דובר החברה, אמר ש-"מדיניות הפרטיות שלנו תואמת את החוק באירופה".

המאבק מול ענקית האינטרנט נתפס בעיני מומחים משפטיים וקובעי מדיניות כמבחן ליכולתן של הרשויות באירופה להשפיע על התנהגותן של חברות אינטרנט בינלאומיות. הצעת חוק שהוגשה לפרלמנט האירופי קובעת שניתן יהיה להטיל על חברות שיפרו את החוק קנסות בגובה של עד 2% מהמחזור השנתי שלהן. כמו כן מוצעים באירופה כללים מחמירים יותר ביחס לאופן שבו יכולות חברות לאסוף נתוני לקוחות ולשמור אותם, כמו גם ביחס להודעה שעל החברות למסור ללקוחות. החברות כבר החלו להפעיל שדולה נגד הצעות החוק הללו, מחשש שההוצאות שלהן יעלו בעקבות הצורך ליישם כללים כאלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים