ארצות הברית: חברות ציבוריות יכולות לפרסם הודעות למשקיעים במדיה חברתית

הרשות האמריקנית לניירות ערך הודיעה, כי היא מתירה מעתה לארגונים לפרסם הודעות למשקיעים ברשתות חברתיות, בתנאי אחד: עליהן ליידע את המשקיעים באילו אתרים יפורסמו ההודעות ● המטרה במתן האישור היא לסייע לחברות להסתגל לעידן המדיה החברתית ● האישור ניתן לאחר שהרשות פתחה בחקירה, בעקבות הודעה למשקיעים שפרסם מנכ"ל נטפליקס בדף הפייסבוק האישי שלו

מה עם ההסברה? צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

הרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) הודיעה אמש (ג'), כי חברות ציבוריות יוכלו להשתמש בשירותים של מדיה חברתית דוגמת טוויטר (Twitter) ופייסבוק (Facebook) כדי לפרסם הודעות למשקיעים. הרשות העמידה לכך תנאי אחד: על החברות ליידע את המשקיעים באילו אתרים יפורסמו ההודעות. המטרה במתן האישור היא לסייע לחברות להסתגל לעידן המדיה החברתית.

ההנחיות של ה-SEC נועדו להבהיר את כללי הפרסום, לאחר שהיא פתחה בחקירה בעקבות הודעה שפורסמה בחודש יולי האחרון בדף הפייסבוק האישי של מנכ"ל נטפליקס (Netflix), ריד הייסטינגס. החקירה נועדה לקבוע אם בהודעה שפרסם הייסטינגס, לפיה שירות הווידיאו של החברה הגיע לאבן דרך של מיליארד שעות צפייה, הייתה משום הפרה של הכלל שקובע שיש לפרסם הודעות חשובות לכל המשקיעים בו זמנית.

מהרשות נמסר, כי היא לא תנקוט באמצעי ענישה מיידיים בעניין פרסום זה וכי לא נקבע שהיה בו משום עבירה על הכללים. אולם, אנשיה הגיעו למסקנה שיש חוסר ודאות באשר לתחולת הכללים על המדיה החברתית.

"קבוצה אחת של בעלי מניות תוכל ליהנות מיתרון על בעלי מניות אחרים רק משום שהחברה בוחרת לפרסם הודעות חשובות בצורה סלקטיבית", ציין ג'ורג' קנלוס, מנהל בחטיבת האכיפה של SEC, בהודעה שפרסמה הרשות. "מרבית האתרים של המדיה החברתית מציעים דרכים מתאימות מאוד לתקשורת עם משקיעים, אך לא אם הגישה מוגבלת או אם המשקיעים אינם יודעים היכן עליהם לחפש את המידע".

בשוק קוראים למחוקקים בארצות הברית להבהיר את הכללים בנושא. הווארד לינדזון, מנכ"ל ומייסד Stockwits, חברה שאוספת מידע מטוויטר על מניות ומפיצה אותו לסוחרים, אמר ש-"נגיד שמישהו יפרסם הודעה לעיתונות ב-Yahoo! Finance. מי עוד קורא בכלל את הערוץ הזה? אנשים נחשפים למידע בפייסבוק ובטוויטר. הענף משתנה ותקנות מתאימות הן רק עניין של זמן".

לפי ההנחיות החדשות, על החברות לנקוט אמצעים דוגמת פרסום הודעות באתרי אינטרנט והודעות לעיתונות על כך שבכוונתן להשתמש במדיה חברתית כדי לפרסם הודעות ולצרף כתובות אינטרנט מתאימות בדפים שלהן. כך יוכלו משקיעים להירשם או להצטרף לאתרים המתאימים, על פי SEC.

על אף שהרשות הודיעה שאין בכוונתה לנקוט באמצעים נגד נטפליקס, הובהר בהודעתה, כי דפים אישיים של מנהלים לא ייחשבו מעתה והלאה כאמצעים מתאימים לפרסום הודעות חשובות שקשורות לחברה, אלא אם יובהר למשקיעים במפורש שיפורסמו הודעות בדפים אלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים