אחרי פלאפון: גם עובדי סלקום מקימים ועד

עובדי החברה החלו לפני כחודשיים בהקמת ועד פעולה להבטחת זכויותיהם, במסגרת ההסתדרות ● ההתארגנות נחשפה לאחר ש-50 עובדים זומנו לשימוע לפני פיטורים, שישה מהם חברי הוועד ● סלקום טענה שאין קשר בין השימוע להתארגנות, הקפיאה את ההליכים וטענה שהיא "מכבדת את זכות העובדים להתארגן"

כמה חודשים לאחר המאבק המוצלח של עובדי פלאפון, שהוביל לכך שהחברה אולצה להכיר בעובדים כמיוצגים על ידי ההסתדרות, גם עובדי סלקום-נטוויז'ן מתחילים להתאגד. מאות מעובדי החברה הצטרפו בחודשיים האחרונים להסתדרות באופן חשאי.

ההתארגנות נחשפה אתמול (ג'), בעקבות הזמנה לשימוע של 50 עובדים שסלקום ביקשה לפטר בעקבות השלמת המיזוג שלה עם נטוויז'ן. שישה מתוך 50 העובדים שהוזמנו לשימוע הם חברי ועד הפעולה הזמני ובעקבות פניית ההסתדרות להנהלה, הקפיאה בינתיים סלקום את השימוע שלהם, עד שייבדק הנושא לעומק.

במהלך מאבקם של עובדי פלאפון ניתנה פסיקה תקדימית על ידי בית הדין לעבודה, שאוסרת על מעסיק להתערב או להביע התנגדות בכל צורה שהיא לניסיונות של עובדים להתאגד. אותה פסיקה שימשה את ההסתדרות בפנייתה להנהלת סלקום, בה טענה, כי ההזמנה לשימוע של חברי ועד הפעולה מהווה "פעילות שלא כדין לסיכול התארגנות ראשונית של עובדי החברה". לדברי ההסתדרות, פעילות ועד הפעולה מתנהלת מזה כחודשיים והיא "בעלת היקף נרחב כל כך, שלא נעלמה מעיני הנהלת החברה".

סלקום דוחה את הטענות לפיהן מדובר במעשה התנכלות והודיעה, כי "נודע לנו על הוועד רק לאחר הזימון". מכל מקום, החברה הקפיאה, כאמור, את ההזמנה לשימוע ואף ציינה במכתב להסתדרות, כי היא "מכבדת את זכותם של העובדים להתארגן".

התנאי להכרה בוועד: הצטרפות של שליש מהעובדים
לאחר השלמת המיזוג בין סלקום לנטוויז'ן כוללת החברה המאוחדת 7,500 עובדים. המשמעות היא שכדי להיחשב כארגון יציג, יהיה על שליש מן העובדים, כ-2,500, להצטרף להסתדרות.

בעקבות חשיפת ניסיונות ההתאגדות של העובדים הגיעו אתמול אנשי אגף ההתאגדות של ההסתדרות למטה סלקום בנתניה, במטרה להחתים עובדים נוספים על טופסי הצטרפות. הם אף פנו לעובדים במסרונים ובאי-מיילים והציעו להם להצטרף להסתדרות באופן מקוון. ועד הפעולה וההסתדרות הקימו דוכנים מחוץ למשרדי החברה בנתניה ובמוקדי שירות ומכירות ברחבי הארץ, כדי להקל על עובדים לחתום על טופסי הצטרפות להסתדרות.

לדברי מאיה יניב, מנהלת מכירות בסלקום, שחברה בוועד הפעולה, "אנשים ממשיכים להצטרף כיום בהמוניהם, בצורה מטורפת. עובדי סלקום מרימים את הראש ומבינים מהן זכויותיהם הדמוקרטיות. בגלל ריבוי הכניסות וההרשמה המקוונת קרס אתר ההצטרפות של ההסתדרות, אך תוך זמן קצר תוקן ועלה לאוויר. אני קוראת לשאר העובדים שעדיין ממתינים ולא חתמו לא לפחד ולחתום, במיוחד עובדי המרכז הלוגיסטי".

יניב ציינה, כי במרכז הלוגיסטי תועדה התערבות ההנהלה על ידי חלוקת טפסים לא חתומים שקוראים לעובדים לבטל את הצטרפותם להסתדרות. לדבריה, "הטפסים שחולקו לא היו חתומים והודפסו על דפים לבנים, וחברי ועד הפעולה מעריכים שהם הופצו על ידי ההנהלה. זאת, בניגוד לפסק הדין שניתן במקרה פלאפון, שאוסר על ההנהלה להתערב בצורה כלשהי בניסיונות ההתאגדות, ובניגוד לדברי המנכ"ל אתמול, שאמר שהוא מכבד את רצון העובדים להתאגד". יניב ציינה ש-"עד כה לא הייתה אפילו פנייה אחת לביטול".

הוועד של פלאפון בירך את זה של סלקום
אתמול בצהריים הועלה לפייסבוק (Facebook) דף של הוועד החדש, תחת השם "התאגדות עובדי סלקום נטוויז'ן". המארגנים פרסמו בדף הודעה בה נכתב: "מזה כחודשיים גיבשנו לנו ועד פעולה מרחבי החברה, ועוד מעל 100 פעילים! קבלו אותנו, מתרגשים רגע לפני הכול… צרו קשר עם הפעיל הקרוב לסביבתכם להצטרפות להתאגדות עובדי סלקום-נטוויז'ן! העתיד בידיים שלנו!"

ועד עובדי פלאפון בירך בדף הפייסבוק שלו את הוועד החדש בחברה המתחרה. "בהצלחה לעובדי חברת סלקום על התחלת תהליך ההתאגדות", איחלו. "כמי שהרימו את נס ההתאגדות בחברות הסלולר אנחנו מודעים לפחדים ולקושי, אבל במבט אחורה שלושה חודשים מההכרה בוועד שלנו, אנחנו יכולים להגיד שהקמת ועד העובדים בפלאפון הייתה המהלך הכי משמעותי לעובדים ולחברה. כיום, העובדים אצלנו הולכים עם חיוך, ובקרוב גם אצלכם. חיזקו ואימצו! אין לכם מה לפחד אלא מהפחד עצמו!"

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עובד סחוט בGOLANTELECOM

    גם מעסיקים פרטיים הם לא הסגנים של אלוהים יותר...ניגמר...! כשטייקונים גוזרים קופון ורווחים אדירים על גב עובדים עשוקים מתנאים ובמשכורות רעב -זה בסדר ? מי קבע שחברה פרטית היא מעל החוק כאן ? דיייי לחזירות של טייקונים ועושקי עובדים כאן כולל באמצעות חברות השמה -חברות שקמו לסחור בעבדים כאן !!! לא עוד !!! טיקונים לא יוכלו יותר לשפוך כספים בבנק חופשי מבלי שישלמו משכורות ותנאים לעובדים - דור העבדים תם !!! מעסיק ללא עובדים=חברה שיכולה להתעופף ברוח יחד עם המעסיק . גם אנחנו בגולן טלקום כמו בסלקום , מחכים שההסתדרות תבוא ותתמוך ותסייע לנו המתאגדים בגולן טלקום כחלק מצו השעה לשיפור מצבנו. אנו העובדים השכירים בגולן. אנו קוראים לחייב את מנכ"ל גולן טלקום להיפגש עם נציגי העובדים וההסתדרות לגיבוש משותף של מתווה מכובד ומועיל לחברה ועובדיה, ללא צורך במאבקים מיותרים

  2. עובד ממורמר בגולן

    שכל החברות יתחילו לדאוג ..והטייקונים לרעוד... העובדים במדינת ישראל היום לא מוכנים להיות עבדים ללא זכויות ותנאים ומשכורות מינימום בלבד !!! העובדים במדינת ישראל 2013 יתארגנו ויתאגדו ויהיו בעלי גב ותמיכה לקבלת זכויותיהם המלאות כחוק בחסות תמיכת ההסתדרות !!! כשטייקונים דואגים לכיסם שנים כאן וגם עכשיו -העובדים החלו לדאוג לכיסם ועתידם גם !!ההסתדרות מטפלת היטב גם בחברות בהן העובדים מאויימים בפיטורים מיידיים באם פונים לתבוע את זכויותיהם - לא עוד !! שכל החברות היום כולל הפרטיות GOLAN-TELECOM...שגוזרים קופונים על גב העובדים שנהפכו לעבדים שכל בעלי החברות כאן והטייקונים בעיקר יתחילו להבין את אשר לא מוכנים להבין מבלי התערבות ההסתדרות ! בית המשפט הפעיל לראשונה את הסעיף בחוק הסכמים קיבוציים, שמאפשר להטיל על מעסיקים שפוגעים בהתארגנות קנס בגובה של כ-50 אלף שקל, ובמקרים חמורים בגובה 200 אלף שקל!! (מקרה מחסני חשמל ) לא עוד אפס תנאים ועושק עובדים עבדים לצד 100% רווחים לטייקונים על גב העובדים !!

אירועים קרובים