קבוצת שלמה Sixt תתקין בצי כלי הרכב שלה כרטיסי RFID בפרויקט בהיקף מיליון שקלים

הפרויקט מתייחס הן לכלי הרכב של החברה המיועדים להשכרה והן לאלה שמוצעים בליסינג ● המערכת שמוטמעת משולבת כרטיס RF ומאפשרת העברה וקליטה מרחוק של מסרים מכלי הרכב, באמצעות מערכות מידע ומכשירי קצה ניידים, כגון מסופונים ● הפיילוט הסתיים באחרונה והליך פריסת ההתקנות בכל כלי הרכב יארך כשלוש שנים בחברת הליסינג וכשנה וחצי בחברת ההשכרה

קבוצת שלמה Sixt החלה בפרויקט התקנה של כרטיסי RFID ב-70 אלף כלי הרכב שלה להשכרה ולליסינג. הפיילוט הסתיים באחרונה והליך פריסת ההתקנות בכל כלי הרכב יארך כשלוש שנים בחברת הליסינג וכשנה וחצי בחברת ההשכרה. היקפו הכספי של הפרויקט עומד על כמיליון שקלים.

מטרת הפרויקט היא ניהול יעיל יותר של כלל כלי הרכב ולאחר ביצועו תהפוך קבוצת שלמה Sixt לחברה הראשונה בענף הרכב שתוכל לתקשר עם כלי הרכב שלה מרחוק.

מערכת התוכנה שמוטמעת בחברה היא משולבת כרטיס RF ומאפשרת העברה וקליטה מרחוק של מסרים מכלי הרכב, באמצעות מערכות מידע ומכשירי קצה ניידים, כגון מסופונים, של חברות ההשכרה והליסינג. הטמעת המערכת מתבצעת כך שבשלב התקנת מיגון כלי הרכב מותקן בהם כרטיס RFID של פרסייס (Precise). הכרטיס מבצע תקשורת דו-כיוונית מול מחשב הרכב ומול שרתי מערכות המידע בעזרת Base Station מקומי מוצפן. היכולת לתקשר עם הרכב מתאפשרת לכל רכב הנמצא במגרשי וסניפי החברה, וכן בחצרות הלקוחות בהן יש פריסת אנטנות.

הפרויקט מאפשר מגוון של פעולות. באמצעות מסך מערכת המידע ניתן למנוע את היכולת להניע את הרכב; אפשר להחליף את קוד המיגון שלו; לזהות את מיקומו; לקרוא נתונים ממחשב כלי הרכב; ולבצע פעולות רבות נוספות. בנוסף, המערכת מאפשרת להגדיר חוקים ותזמונים המתירים או אוסרים ביצוע פעולות בכלי הרכב. למשל, נוהל Good Night, שקובע שבכל יום בשעת לילה מסוימת נכנסים הרכבים למצב שינה, ומרגע ההפעלה של הנוהל לא ניתן להניע להניע אותם. בבוקר, עם הגיע השעה שהוגדרה מראש, "מעירה" המערכת את כלי הרכב ומחזירה אותם לפעילות מלאה.

לדברי יובל שני, מנמ"ר קבוצת שלמה Sixt, "ניהול מרחוק של צי כלי הרכב בחברה טומן יתרונות רבים, ביניהם חיסכון בזמן עבודה רב בעת איתור כלי הרכב, קיצור תהליך השירות מול הלקוח בקבלת ומסירת כלי הרכב, מניעת נסיעות לא 'חוקיות' ועוד. מהלכים אלה מאפשרים לנו לייעל את תהליכי העבודה בחברה ולשפר את השירות ללקוח הסופי".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    וגם בטוח שהעובדים בעלי רכב הליסינג יקבלו "פרטיות"...

אירועים קרובים