המדיה בסין למנכ"ל אפל: ההתנצלות התקבלה

עיתונים במדינה פרסמו מאמרים שמשבחים את ההתנצלות של טים קוק בכל הנוגע למדיניות האחריות על מכשירי iPhone בסין ● עם זאת, במאמר המערכת של יומון העם, עיתון המפלגה הקומוניסטית השלטת, נכתב ש-"חבל שההתנצלות והצעדים שנלוו לה לא הגיעו במועד מוקדם יותר, אבל עדיין לא מאוחר מדי לשקם את האמון של הצרכנים הסינים בחברה"

לא נחים לרגע. סין

בעיתון הסיני Global Times, השייך לביטאון המפלגה הקומוניסטית, יומון העם, שיבחו את המכתב הפתוח שפרסם מנכ"ל אפל (Apple), טים קוק, ביום ב' באתר האינטרנט המקומי של החברה בסין.

"זהו צעד נכון מבחינתה של אפל ומגיע לחברה קרדיט מצד הצרכנים והמדיה בסין", נכתב במאמר מערכת שפורסם אתמול (ג') בעיתון הסיני, תחת הכותרת "כל הצדדים יוצאים נשכרים מההתנצלות של אפל".

ביומון העם עצמו, לעומת זאת, פורסמה תגובה מתונה יותר. "מוטב מאוחר מלעולם לא", נכתב בעיתון על ההתנצלות של מנכ"ל אפל. "חבל שההתנצלות והצעדים שנלוו לה לא הגיעו במועד מוקדם יותר, אבל עדיין לא מאוחר מדי לשקם את האמון של הצרכנים הסינים בחברה".

קוק התנצל בפני הצרכנים בסין והודיע על שינויים במדיניות האחריות למכשירי iPhone במדינת הענק, המהווה את השוק השני בגודלו למוצרי החברה. זאת לאחר שבועיים של תלונות במדיה הסינית על השירות המוענק ללקוחות לאחר הקנייה.

מהטלוויזיה הממלכתית של סין ועד לעיתונים הממשלתיים הרשמיים, הואשמה ענקית ההיי-טק האמריקנית ב-"יהירות". בין השאר נטען, כי האחריות המוענקת למכשירים בסין, לתקופה בת שנה אחת, קצרה מזו המוענקת בשווקים אחרים.

בתחילה דחו באפל את הביקורת, אך ביום ב' הבטיחו לערוך רפורמה כוללת בכל ההתייחסות של החברה לצרכנים. קוק ציין בעבר, כי סין, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, היא שוק חיוני מבחינתה של החברה.

"ידוע לנו שבשל תקשורת חיצונית בלתי מספקת, יש מי שטוענים, כי אפל מתייחסת לצרכנים בצורה 'יהירה', אינה קשובה מספיק או אדישה למשוב מהצרכנים", כתב קוק במכתב פתוח שפורסם באתר האינטרנט המקומי של אפל בסין. "אנחנו מביעים את התנצלותנו הכנה על היחס הבלתי קשוב ועל חוסר ההבנה שגילינו כלפי הצרכנים". עוד ציין קוק במכתב, כי על אפל "ללמוד עוד הרבה דברים על הפעילות והתקשורת בסין".

המתקפה על אפל בתקשורת הסינית אינה הפעם הראשונה שבה מותקפות חברות מערביות על ידי המדיה הממשלתית של סין. רשימת החברות שניצבו בשנים האחרונות על הכוונת שלה כוללת, בין השאר, את מקדונלדס (McDonalds), וול מארט (WallMart) וגוצ'י (Gucci).

באפל מרחיבים בהדרגה את הנוכחות בסין, בעיקר באמצעות פתיחה של חנויות נוספות. מוצרי החברה נחשבים לנחשקים מאוד במדינה, במיוחד בקרב בני מעמד הביניים, ששיעורם מקרב כלל האוכלוסייה נמצא במגמת צמיחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים