מג וויטמן, HP: "בניגוד למה שאולי קראתם – אנו סולידים פיננסית"

מנכ"ל ענקית המיחשוב, ככל הנראה בתגובה להמלצה של גולדמן זקס למכור את מניות החברה, אמרה כי "מבחינת האסטרטגיה של החברה – אני אופטימית. אנו במצב נפלא" ● וויטמן הדפה את הביקורות וציינה בפני עיתונאים, כי "למרות מה ששמעתם – יש לנו חדשנות רבה ב-HP", והוסיפה: "עולם המיחשוב עובר שינויים דרמטיים ומטלטלים. עלינו להשתנות - וכך גם על הלקוחות"

היא לא במפוטרים. מג וויטמן, מנכ''לית ויושבת ראש HP

"בניגוד למה שאולי קראתם – אנו סולידים מבחינה פיננסית", כך אמרה מג וויטמן, מנכ"ל HP. וויטמן שוחחה אמש (ד') עם עיתונאים בשיחת ועידה מקוונת. המשפט האמור כוון ככל הנראה להודעה שיצאה אתמול מבנק ההשקעות גולדמן זקס (Goldman Sachs), שהמליצו למשקיעים למכור את מניית HP.

האנליסטים של גולדמן זאקס ציינו, כי ההמלצה למכור את המנייה נובעת בשל העובדה "שיש ל-HP עדיין הרבה עבודה לעשות. אנו משבחים את ניהול המזומנים של HP ברבעון האחרון, אך רבעון אחד לא עושה בהכרח את התפנית הנדרשת. הפעולות הארגוניות שנעשו בחברה הן בתגובה לחולשה מצטברת בתחומי המיחשוב האישי, החומרה, השירותים וההדפסה בשנה הפיסקלית 2013".

וויטמן ציינה כי החברה מצויה בעשרת המקומות הראשונים בדירוג החברות הגדולות של המגזין פורצ'ן (Fortune). עוד הוסיפה כי מחזור המכירות בשנתה הכספית החולפת של החברה עמד על 120 מיליארד דולרים.

"עברו 18 חודשים מאז הגעתי לחברה", אמרה וויטמן, "והתאהבתי בעבודה ובחברה". לדבריה, ל-HP יש כמה נכסים: מורשת מקצועית, עובדים, קשרי לקוחות ולקוחות. "פגשתי כבר 300 מהם", אמרה וויטמן, "הם השקיעו בנו במשך שנים ואנו מחויבים להשקיע בהם ולספק להם ערכים מוספים". וויטמן הדפה את הביקורות ואמרה, כי "למרות מה ששמעתם, יש לנו חדשנות רבה ב-HP. החדשנות חיה וקיימת, היא חלק מה-ד.נ.א. הארגוני ומהווה חלק מהמורשת שלנו. מדי שנה אנו משקיעים 3.3 מיליארד דולרים במו"פ ובמעבדות של החברה. רשמנו בשנה החולפת 1,300 פטנטים, אנו הראשונים מבחינה מספרית בעמק הסיליקון ומדורגים 15 בעולם".

"מסקנתי לגבי החדשנות", אמרה וויטמן, "היא לא שאין לנו מספיק חדשנות ב-HP, אלא שעלינו להניע אותה מהר יותר למוצרים וללקוחות". מקור כוח נוסף של החברה, אמרה וויטמן, "הוא המגוון של הפתרונות שלנו. היצע זה מאפשר לנו לספק ללקוחות הארגוניים יכולות רבות, עם יכולות מימוש והטמעה. המוצרים מגיעים עם חדשנות ויצירתיות. אני מאמינה ביכולת ההובלה של HP בשוק, ביכולת המימוש של הטכנולוגיה מן הכוח אל הפועל ובמוצרים והתוכנות הנפלאים שלה. מבחינת האסטרטגיה של החברה – אני אופטימית. אנו במצב נפלא".

לדבריה, "עולם המיחשוב עובר שינויים דרמטיים ומטלטלים, שהם ברמה של שיבוש הכללים הישנים – הן בהיבטי המוצרים, הצריכה של התוכנות ואופן התשלום עליהם. חלפו עברו הימים של המיינפריים ושרת-לקוח. אנו בפתחו של עידן שהמרכיבים המרכזיים בו הם מיחשוב ענן, מיחשוב נייד ו-Big Data. המוצרים נדרשים להכיל בתוכם הרבה יותר חדשנות. ה-IT הופך להיות מרכיב חשוב יותר בארגונים. הוא משנה את כללי המשחק. נדרשים ל-IT יותר אג'יליות, נגישות ליישומים ולשירותים ויותר יכולת גידול".

אגף התוכנה ב-HP, אמרה וויטמן, כולל ארבעה שדות פעילות: "ניהול ה-IT ומיחשוב ענן הוא העיקרי שבהם; פעילות בעולם אבטחת המידע, זהו שוק שבצמיחה; טיפול ב-100% מהמידע בשל הרכישה שלנו את אוטונומי (Autonomy); וניתוח צופה פני עתיד, אנליטיקס בכל מקום".

היא סיכמה ברמיזה ליריבתה יבמ (IBM) באומרה, כי "רק ל-HP יש את היכולת לספק את הדרישות החדשות המגיעות מכיוון הלקוחות, תוך מענה על מגוון צרכים – רכיבים והתקנים, חומרה, תוכנה ושירותים, מארגוני האנטרפרייז ועד לאחרון הצרכנים. עלינו להשתנות, וכך גם על הלקוחות. אנו היחידים הממוצבים במקום לעשות זאת, ואני מתרגשת מכך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים