סימנטק מזהירה מפני יישומי אנדרואיד שדורשים תשלום תמורת צפייה בתוכן למבוגרים

"עד כה זיהינו למעלה מ-200 יישומים שתוכננו להוציא כספים במרמה, והם מוצעים על ידי למעלה מ-50 מפתחים שונים, אם כי סביר להניח שהמספר המלא עוד גדול בהרבה", נמסר מחברת האבטחה ● התפוצה של יישומים אלו מוגבלת, ככל הנראה, לאזור יפן בלבד

אחד מכמה פנים. אנדרואיד

סימנטק (Symantec) מדווחת על עלייה חדה במספרם של יישומי אנדרואיד (Android) המוצעים בחנות Google Play הרשמית של גוגל (Google), אשר תוכננו להוציא במרמה כספים ממשתמשים שמחפשים תוכן למבוגרים.

"מפתחים רבים משחררים מדי יום כמויות גדולות של יישומים", כך על פי הודעה שפורסמה בבלוג של סימנטק. "עד כה זיהינו למעלה מ-200 יישומים שתוכננו להוציא כספים במרמה, והם מוצעים על ידי למעלה מ-50 מפתחים שונים, אם כי סביר להניח שהמספר המלא עוד גדול בהרבה. בחודשיים האחרונים הורידו משתמשים לפחות 5,000 עותקים של יישומים אלה".

השיטה שעל פיה פועלים יישומים אלה מכונה "הונאה בלחיצה בודדת", או "חיוב בלחיצה בודדת". בשיטה זו "מודיעים לאדם שגולש באינטרנט, כי הוא הסכים לשלם דמי הרשמה בעקבות לחיצה על קישור תמים לכאורה", על פי הסבר שפורסם במחקר נפרד, שאינו קשור לסימנטק, אלא של המכון למידע על הרשת של אוניברסיטת קרנגי מלון. "מבחינה משפטית המשתמש אינו חייב דבר למי שמציג הודעה כזו, אך במקרים רבים המשתמשים כן משלמים משום שהם מתביישים שלחצו על הקישור, שבדרך כלל מוביל לתכנים פורנוגרפיים – וחוששים מהחשיפה הכרוכה בדיונים על החוב לכאורה".

עם זאת, התפוצה של יישומים אלה מוגבלת ככל הנראה לאזור יפן בלבד. מאוניברסיטת קרנגי מלון נמסר, כי כנראה פחות מ-10 כנופיות מפעילות לפי שעה תרמיות כאלה. "תרמיות בלחיצה בודדת אינן מתבצעות, ככל הנראה, מחוץ לתחומי יפן", ציין ג'ונתן לאופנדו, חוקר מחברת האבטחה היפנית Trend Micro, במחקר שפורסם בשנה שעברה. "עם זאת, בתחומי יפן מדובר בתופעה נפוצה. בסוכנויות הממשל משקיעים מאמצים רבים כדי לחקור תלונות שהוגשו. מדי חודש מתקבלים דיווחים על כ-400 מקרים חדשים. לא ידוע כמה מקרים נוספים אינם מדווחים כלל בשל החשש של המשתמשים ממעורבות של רשויות האכיפה". ההערכה היא כי בכל תרמית גורפים הנוכלים סכום של כאלף דולרים.

בארצות הברית מוכרת גרסה שונה של תרמית בלחיצה בודדת, כאשר המחשב נתקע ומוצגת הודעה שיש לשלם קנס ל-FBI – או לסוכנות ממשלתית אחרת – בגין צפייה בחומר לא חוקי או בלתי הולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים