ה-"בית" של פייסבוק משתלט על האנדרואיד ועל חיי החברה

"היום נדבר על חוויה חדשה - על איך אפשר להפוך את טלפון האנדרואיד למכשיר חברתי", במילים אלה הציג בסוף השבוע מארק צוקרברג - מייסד ומנכ"ל פייסבוק, את האפליקציה החדשה, Facebook home, המיועדת למכשירים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד ● האפליקציה החדשה דוחקת לאחור את האפליקציות המקוריות של המכשיר ומציגה במקום במסך אחד את הפעילות המתרחשת ברשת החברתית ● האפליקציה תהיה זמינה להורדה מחנות היישומים של גוגל בעוד כשבוע

"היום נדבר על חוויה חדשה – על איך אפשר להפוך את טלפון האנדרואיד למכשיר חברתי", במילים אלה הציג בסוף השבוע מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק (Facebook), את האפליקציה החדשה, Facebook home, מסך הבית החדש של החברה שנועד להחליף את מסך הבית של מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android), ובכך שם קץ לשמועות אודות מכשיר סמארטפון חדש של הרשת החברתית הגדולה בעולם.

נדמה שצוקרברג בחר להישאר ב"מגרש המשחקים" המוכר לו אבל לקחת אותו צעד אחד קדימה – במקום להתחבר אל הרשת החברתית באמצעות הסמארטפון, החיים החברתיים הווירטואליים משתלטים על הסמארטפון. האפליקציה החדשה של פייסבוק מקבצת יחדיו חבילה של אפליקציות למסך בית אחד המיועד למכשירים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל (Google). חבילת האפליקציות המאוגדת דוחקת למעשה את האפליקציות המקוריות של המכשיר לאחור ומביאה לקדמת המכשיר את הפעילות המתרחשת ברשת החברתית בזמן אמת – עדכונים, תמונות, צ'אט, אינסטגרם (Instagram) ועוד.

המייסד של הרשת החברתית הגדולה בעולם התייחס לגל השמועות על מכשיר חדש כאשר פתח בהומור את מסיבת העיתונאים ואמר, כי "סוף סוף נדבר על טלפון הפייסבוק" אך מיד הכחיש זאת. הוא הוסיף ואמר כי "היום הטלפונים שלנו מתוכננים סביב אפליקציות ולא אנשים, אנחנו רוצים להפוך זאת". מיד לאחר מכן פנה להצגת ה"בית" החדש של החברה, שבפייסבוק מקווים שיהפוך למסך הבית של משתמשי הרשת החברתית באמצעות הסלולר.

Facebook home תהיה זמינה להורדה מחנות היישומים של גוגל בעוד כשבוע ובשלב הראשון רק מספר מועט של מכשירים יתמוך בה – Samsung Galaxy S3 ,HTC one X ו-Galaxy Note 2 .

במסיבת העיתונאים הוצג בנוסף מכשיר בשם HTC First. זהו המכשיר הראשון שהאפליקציה תגיע בו מובנית והוא אמור להימכר בשלב הראשון בארצות הברית ברשת AT&T. ה-First אמור להימכר כאשר מוטבע עליו הסימן המוכר "F" של פייסבוק, מה שישאיר לפחות את הרושם כי מדובר בכל זאת ב-"טלפון פייסבוק". למרות הציפיות למכשיר חדש עושה רושם שהמשקיעים דווקא אהבו את הכיוון אליו שואף צוקרברג – בשעות הראשונות שלאחר ההשקה עלתה מניית החברה בוול סטריט בכ-2%. עם זאת, היו גם אנליסטים בכירים שהגיבו בביטול וטענו כי כפי שקרה כבר בעבר, גם הפעם פייסבוק אכזבה ואין למעשה בהכרזה החדשה שום דבר חדש ומעשי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים