תוכן שיווקי

לקראת אירוע | השלב הבא באבולוציה של ניהול ה-IT בארגון

מנמ"ר? CIO? מה דעתך על האפשרות הבאה: מקסום התועלת מה IT תוך כדי הורדת ההוצאות השוטפות והצגת ההישגים להנהלה בשפה מובנת ועסקית?

07/04/2013 15:55
עופר לקסמן, מנכ"ל iTAnalyzer

המנמ"ר כ"סופר-מן"
בשנים האחרונות גוברת ההבנה כי ההצלחה העסקית של הארגון, תלויה במידה הולכת וגדלה, ביכולות, בגמישות, ביציבות וביצירתיות של מערך ה-IT. כתוצאה מכך מצופה מהמנמ"ר, לא רק לנהל ולפתור בעיות מתחום ה-IT, כבעבר, אלא גם להיות שותף לאסטרטגיה הארגונית ולספק פתרונות מתוך נקודת מבט עסקית.

השלם קטן מסך חלקיו
חלק ניכר מהאתגר שעומד בפני המנמ"ר, מצוי בהיעדרו של כלי אובייקטיבי ועצמאי העוזר לנהל תחת ממשק אחד את כל מערך ה-IT. אז כיצד מתמודד עם כך המנמ"ר היום? כיום נאלץ המנמ"ר להסתפק במידע המתקבל מכל מערכת בנפרד וגם זאת תוך הסתמכות על הנחיות יצרני המערכות ועל המידע המתקבל מכלי הניהול של כל אחת מהן. מידע המתייחס למערכת עצמה ותפקודה, שלרוב אינו מביא בחשבון את ההשפעות של מערכות אחרות על אותה סביבה או את ההשפעה של המערכת על תפקוד מערכות אחרות. קל וחומר בימים אלה, של חוסר וודאות עסקי, לחץ להורדת עלויות וצמצום הרכש הארגוני, המלאכה של הצדקת ההוצאה הכספית הנוספת הופך לקשה יותר ויותר ולא יעיל.

אז איך יוצאים ממעגל הקסם הזה? כיצד מנהלים את מערך ה IT: מתמודדים עם תקלות פותרים בעיות? מתכננים לעתיד?

תפיסה ניהולית שונה
לחברת iTAnalyzer פתרון מקורי ויצירתי. החברה כבר זכתה לתשבחות בתחרויות שונות בעולם והנחשבת לדעת רבים לאחת מההבטחות הגדולות של תעשיית ה-IT הישראלית (בין היתר נבחרה כאחת מעשר חברות הסטארט-אפ המבטיחות על ידי מעריב).

"טכנולוגיית הבינה התפעולית (Operational Intelligence) שלנו, נותנת למנמ"ר כלי המאפשר לו לנהל באופן עצמאי, יעיל וחסכוני את מערך ה-IT, תוך קיצוץ בעלויות (התייעלות). המערכת אוספת את המידע מכל מערכות ה IT באופן עצמאי ללא תלות במערכות המידע או מערכות הניהול המסופקות על ידי היצרנים השונים, מנתחת ומציגה אותו על בסיס ממשק אחד ברור, מובן ובשפה עסקית", מסביר עופר לקסמן, מנכ"ל החברה.

"יש כאן מהפכה בתפיסה הניהולית של תפקיד המנמ"ר בארגון", מסביר לקסמן: "המנמ"ר מקבל כלי מרכזי שדרכו לראשונה מסוגל לבקר בצורה ברורה את ניהול מערך ה-IT וכן את היכולת לשקף את התרומה של ה-IT לשאר מנהלים בארגון. יתר על כן, iTAnalyzer משנה את התפעול והניהול של מרכז הנתונים (DC), כך שבמקרים רבים ניתן לזהות ולטפל בבעיה, עוד לפני שהיא מתרחשת. כך מקבל המנמ"ר כלי המאפשר לו יישום של תפיסה ניהולית שונה: המתבססת על ניהול ותפעול פרואקטיבי ולא ראקטיבי".

"התוצאה הינה הפחתת עלויות וסיכונים תוך כדי שיפור בתוצאות", מספר לקסמן, "אשר בא לידי ביטוי בשיפור המדדים בהם משתמש הארגון (SLA, Uptime, RCA), אותן ניתן לשקף להנהלה בצורה קלה וברורה. לקסמן מספר שלקוחות iTAnalyzer משיגים התייעלות כוללת של מערך ה-IT שבין 18 ל-25 אחוז. בין הדוגמאות הרבות הוא מציג בפני, למשל, חברה ישראלית מוכרת, שבו השתפרה הניצולת עד כ-30%, רמת ה-SLA עד כ-50% והתלות בזמן אמת ירדה עד כ-80%.

שידרוג מעמד המנמ"ר
אחד האתגרים שאיתם התמודד המנמ"ר עד היום הינו הקושי לתרגם את "שפת ה-IT" ל-"שפת ההנהלה", מוסיף לקסמן. "מיתרונות מערכת iTAnalyzer הינה שהיא מתרגמת את הנתונים הטכניים לשפה עסקית, אחידה לכל הארגון. כתוצאה מכך המנמ"ר ומחלקת ה-IT הופכים לשותפים אסטרטגיים התמוכים בהחלטות עתידיות ובכיוונים עסקיים, שהארגון שוקל".

השלם גדול מסך חלקיו
לסיכום, iTAnalyzer הופכת את מערך ה-IT שפועל כיום מתחת ליכולת האופטימאלית שלו, למערכת שפועלת ביעילות ובנוסף לכך מספקת גם אמצעי לשקף זאת למנהלים הנוספים בארגון. יכולת הניהול האופטימאלית הופכת את מערך ה IT לגוף השווה לסכום חלקיו, היכולת לשקף זאת ולתרום באופן מהותי יותר לקבלת ההחלטות האסטרטגיות בארגון ההופכת אותו לשלם שגדול מסך חלקיו.

אירועים קרובים