חקירה חדשה של הגבלים עסקיים באירופה – על מערכות אנדרואיד

הרשויות ביבשת מבקשות לבדוק היא האם גוגל מנצלת את מערכות אנדרואיד כדי להעניק עדיפות ליישומים מתוצרתה ● החקירה החלה בעקבות תלונה של ארגון Fairsearch Europe, שמייצג תאגידים כמו מיקרוסופט, נוקיה ואורקל ● בתלונה נטען שגוגל "עושה שימוש במערכות אנדרואיד כדי להעניק ליישומים של גוגל יתרון בכ-70% מהטלפונים החכמים הנמכרים כיום" ● גוגל בתגובה: נשתף פעולה עם הרשויות

לחברת גוגל (Google) מצפה סבב חדש של ביקורת מצד הרשויות האירופיות להגבלים עסקיים, כאשר הפעם ניצבות במוקד מערכות אנדרואיד (Android), שנהנות מדומיננטיות בשוק הטלפונים החכמים. השאלה שמבקשות הרשויות ביבשת לבדוק היא האם גוגל מנצלת את מערכות אנדרואיד כדי להעניק עדיפות ליישומים מתוצרתה.

החקירה החדשה נפתחת במקביל לניסיונות של גוגל ליישב את הטענות על כך שהיא מעניקה למוצרים ושירותים מתוצרתה דירוג עדיף בתוצאות החיפוש, בניסיון לדחוק גופים שמציעים מוצרים ושירותים מתחרים. ג'ואקין אלמוניה, הממונה על התחרות באיחוד האירופי, אישר שהחקירה בנושא מערכות אנדרואיד מתנהלת בנפרד מהחקירה המתמקדת בדירוג של תוצאות החיפוש, אך סירב לספק פרטים נוספים.

התלונה בנושא אנדרואיד הוגשה על ידי ארגון Fairsearch Europe, שמייצג שורה של חברות גדולות ובהן מיקרוסופט (Microsoft), נוקיה (Nokia) ואורקל (Oracle). בתלונה נטען שגוגל "עושה שימוש במערכות אנדרואיד כדי להעניק ליישומים של גוגל יתרון בכ-70% מהטלפונים החכמים הנמכרים כיום", מסר תומס וינג'ה, הפרקליט הראשי של Fairsearch Europe.

על פי נתונים של IDC, הנתח של גוגל בשוק מערכות ההפעלה לטלפונים חכמים צמח ברבעון האחרון של 2012 ל-70.1% מכלל היחידות של הטלפונים החכמים שנמכרו. זאת, בהשוואה לנתח של 52.9% ברבעון האחרון של 2011.

בהודעה שפורסמה בחודש שעבר בבלוג של Fairsearch נכתב, כי "גוגל כותבת את הכללים שמסדירים את המערכת האקולוגית בשוק המכשירים הניידים – ממפתחי יישומים דרך יצרני מכשירים, מפעילים של שירותים לתשלומים מקוונים, מפעילי רשת ועד למפרסמים. היא עושה כל זאת על מנת להעניק עדיפות לעצמה". עוד טוען הארגון, כי "המונופול המתפתח של גוגל בעולם המכשירים הניידים מעניק לה כוח לעצב את חוויית האינטרנט של הצרכנים, ולא בהכרח לטובה".

גוגל מסרה בתגובה שהיא משתפת פעולה עם הרשויות באירופה ותוסיף לעשות זאת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים