אפי קוטק, נס: "הקיצוץ הצפוי בתקציב – חדשות רעות לחינוך הטכנולוגי"

"חינוך לא נמצא על סדר היום של הממשלה", אמר קוטק, נשיא נס ישראל, לקראת החינוך שצפוי להיכלל במסגרת הצעדים הכלכליים של הממשלה ● הוא אמר את הדברים במסגרת טקס הסיום של פרויקט "פיתוח מנהיגות טכנולוגית וניהול ידע- CTM-Ed", שנערך אמש (ג') ● במסגרת הטקס הוענקו פרסים לבוגרים שביצעו פרויקטים שונים, כאשר למקום הראשון הגיעה תרופה לחולי המופיליה

"הקיצוץ הצפוי בתקציב החינוך הוא חדשות רעות בכלל ולחינוך הטכנולוגי בפרט. הוא מצביע על כך שחינוך לא נמצא על סדר היום של הממשלה. אני אשמח כשזה יקרה", כך אמר אפי קוטק, נשיא נס ישראל.

קוטק דיבר בכנס הסיום של מחזור ה' של פרויקט "פיתוח מנהיגות טכנולוגית וניהול ידע- CTM-Ed". הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אמש (ג') על ידי נס ישראל בוואהל סנטר בר אילן שבגבעת שמואל. השתתפו בו מאות בוגרי התוכנית והוריהם, כמו גם בכירים במשק ונציגי ממשלה, צמרת אגף התקשוב בצבא, ראשי עיריות ורשויות מקומיות, מנהלי מחלקות חינוך, אנשי ומנהלי היי-טק ואנשי מחקר ופיתוח.

"הפרויקט יצא לדרך לפני שבע שנים, מתוך מטרה ליצור חיבור ייחודי וחדשני בין חברה טכנולוגית, מחקר, פיתוח וחינוך", ציין קוטק. "היום מסיים המחזור החמישי של התוכנית את הכשרתו ומציג בפנינו פרויקטי גמר ייחודיים, שמשקפים את רמת הלימודים הגבוהה והיכולות שפיתחו הבוגרים במסגרת התוכנית".

"חיל חלוץ בחינוך הטכנולוגי"
טובה צירלין
, מנהלת תחום החינוך הטכנולוגי בנס ישראל, אמרה ש-"מה שהחל לפני שבע שנים כחזון מאתגר יצר מציאות חדשנית. מחמש קבוצות מובילות רעיון פורץ דרך בתחום החינוך הטכנולוגי הפכנו ל-'מעבדה' ארצית נועזת למדע וטכנולוגיה. השכלנו להבין את גודל המשימה החינוכית-טכנולוגית המונחת לפנינו ואנחנו מחויבים להמשיך וליצור עוד ועוד פתרונות, לחדש ולהיות רלבנטיים, לרתום טכנולוגיות להבטחת יתרוננו האיכותי ולפתח דפוסי התמודדות מקורית עם אתגרים יוצאי דופן".

טובה צירלין, מנהלת תחום החינוך הטכנולוגי בנס ישראל. צילום: קובי קנטור"נתיב ההתקדמות לקראת מנהיגות טכנולוגית שנפרש בפני כל מחזור ארוך והטיפוס מעלה, עד לערב סיום זה, הינו תלול. סיומו של כל מחזור מהווה עבורנו את ההזמנות ליישם את השינוי אותו אנחנו מבקשים לחולל", אמרה צירלין. "אם יש מי שתוהה באשר לכוחו של שיתוף פעולה בין עולם ההיי-טק לחינוך – הערב הזה הוא התשובה עבורו".

"למושג מנהיגות טכנולוגית יש בתוכנית משמעות כפולה", הוסיפה. "לצד פיתוח יכולת טכנולוגית, יכולות אישיות, חשיבה אנליטית וראייה מערכתית, פיתוח הבנה ומודעות לאמות מידה ומוסר הם פן משלים והכרחי".

היא סיימה בפנייה לבוגרי המחזור ואמרה, כי "אתם המנהיגות הבאה שלנו. הייתם חיל חלוץ במהלך שנתיים בהם נחשפתם למחקר מדעי עכשווי, הגיתם רעיונות פורצי דרך ומבוססי טכנולוגיות מתקדמות ועתידניות. הוכשרתם לעבודת צוות ומיומנויות חשיבה גבוהות. הייתם נחושים ואנחנו עמדנו מאחוריכם. היום הגעתם אל המטרה, אך לא לקו הסיום. מנהיגים טכנולוגיים לא מפסיקים לחקור ולהוביל חזון שיהיה המציאות של מחר".

במקום הראשון: תרופה לחולי המופיליה
במהלך הערב חולקו פרסים לחלק מבוגרי המחזור על דברים שפיתחו במסגרת הלימודים. במקום הראשון זכו שתי נערות מנתניה, שעמדו בראש פרויקט Hemotreat – עדי סימן טוב והדר יפעי, בנות 18 מבית הספר בר אילן בנות בעיר. במסגרת הפרויקט פותחה תרופה למחלת ההמופיליה, שמורכבת מננו-חלקיק שמשייט במחזור הדם במצב רדום. יש לננו-חלקיק זה מעטפת שמגיבה לסממנים הכימיים של דימום במחזור הדם ומפרקת את מרכיבי החלקיק הרדומים שמסייעים לקרישה. המערכת כוללת ננו-ביו-חיישן, שתפקידו לאותת על מחסור של התרופה בדם, על ידי תקשורת עם התקן נייד חיצוני.

בנימוקים לזכייה נכתב, כי "עבודת המחקר עסקה בהשפעה של מחלת ההמופיליה על איכות החיים של החולים. במסגרת המחקר נערכה השוואה בין קבוצת אנשים ללא המופיליה אל מול חולים במחלה, על ידי מילוי שאלונים לבחינת איכות חיים. המחקר מצא שאיכות החיים של חולי המופיליה אכן נמוכה יותר בהשוואה לאוכלוסייה הבריאה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים